Издвајамо Србија

“ЈАКА СРБИЈА”-ЗАБРАНИТИ ПРИВАТНЕ ИЗВРШИТЕЉЕ (МАФИЈУ) КОЈИ “ПО ЗАКОНУ” ПЉАЧКАЈУ И ОТИМАЈУ ОД ГРАЂАНА

ОВО ЈЕ ЈЕДНО ОД НАЧЕЛА ЗА КОЈЕ ЋЕ СЕ “ЈАКА СРБИЈА” БОРИТИ У НАРЕДНОМ ПЕРИОДУ УКИДАЊЕ ПРИВАТНИХ ИЗВРШИТЕЉА И ВРАЋАЊЕ СУДСКИХ ИЗВРШИТЕЉА којима се дозвољава извршење САМО СА СУДСКОМ правоснажности.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Закон о извршењу и обезбеђењу (ЗИО) је екстремно наклоњен повериоцима (они који траже извршење), а најчешће су то банке, богати, монополисти, док су грађани препуштени на милост и немилост истих јер нема ко да их заштити.

Приватни извршитељи су по овом закону предузетници – јер их плаћају само они који траже извршење. Закон који је усвојен прошле године, има подршку организације УСАИД (која генерално финансира реформу правосуђа).( УСАИД-ови Унитед Статес Агенцy фор Интернатионал Девелопмент ,као сто видите Амерички, програми у Србији, који се спроводе у оквиру Стратегије сарадње на развоју земље 2013-2017 имају за општи циљ подршку Србији у њеним настојањима да буде демократска и просперитетна земља у потпуности интегрисана у евро-атлантске институције. Кроз ову Стратегију сарадње, САД помажу Србији у спровођењу кључних реформи неопходних како би земља завршила економску и демократску транзицију у ЕУ и друге међународне институције. Стратегија се фокусира на изградњу просперитета и побољшану демократску праксу, што је од кључне важности за циљеве интеграције Србије у евро-атлантске институције. )

Као аргумент нашој власти да се у држави појаве и приватни извршитељ се наводи:економска стимулација – они који добијају паре по одрађеном послу радиће боље и ефикасније.Тиме је отворен простор миту и корупцији на релацији извршитељ-потражилац.

Учешће УСАИД-а посебно је сумњиво, јер се у свим земљама бивше Југославије, али и Бугарске појављују у реформи јавне управе и правосуђа.
Приватни извршитељи ни у једној земљи Европе нису потпуно независни од суда, док код нас приватни извршитељ то јесте! Додатни проблем прави то што код нас нема праве регулације њиховог рада – регулација се врши накнадно, тек по начињеној штети. Пример: уколико би кренула парница након извршења, она би трајала јако дуго (тако је у пракси), док се извршење спроводи по начелу хитности.

Долази се у апсурдну ситуацију да уколико се нешто незаконито отуђи, то после једва да може да се поврати. Извршитељ чак има овлашћење да “врши претрес”, а у то спада и претрес лица (као да су полицајци) – Члан 72.Члан 68 дозвољава извршење без правоснажности.Члан 71 извршитељу даје овлашћење да врши извршење чак и ван законом предвиђеног времена (7-22 часа) и дозвољено му је да сам одреди време.Опет, без икаквог надзора регулативних тела!
Дужник по ЗИО не може да тражи изузеће приватног или судског извршитеља (нпр. ако сматра да је он у сукобу интереса), а може изузеће судије?!Тиме су озакоњена кумовско-братска помагања између извршитеља и оног ко тражи извршење.

Приватни извршитељ је лице које је потпуно ван надлежности суда!Надлежност над њим имају Комора извршитеља и министарство.

Да би дужник оспорио рад извршитеља из ма ког разлога, он мора да има одлуку суда, а како је приватни извршитељ ван надлежности суда, то је немогуће урадити! ЗИО је неусклађен са Законом о полицији. По ЗИО полиција може чак и кривично да одговара уколико одбије да уради асистенцију из ма ког разлога.С друге стране, Закон о полицији је хијерархијски виши у нашем законодавству (а виши закони уколико постоји сукоб чланова постају битнији у случајевима и поступа се по њима).

По Закону о полицији, полиција не указује помоћ при извршењима физичким, већ само правним лицима. ЗИО долази у сукоб са Законом о облигационим односима и приликом потраживања комуналног дуга (струја, вода, грејање итд.).У случају да је комунално предузеће тужило грађанина и наложено је извршење,грађанин по ЗИО нема право жалбе на решење о извршењу, а по Закону о облигационим односима има!Закон о облигационим односима је хијерархијски виши од ЗИО, те се по том закону и мора уважити жалба иако у решењу пише да жалбе нема.

По Закону о облигационим односима, имовина која је: на чувању, у спору, садржи лош уговор не може да буде предмет извршења док се не оконча парнични спор или покрене парнични спор уколико није!ЗИО гази ове одредбе па и таква имовина је предмет извршења.

По Закону о управном поступку приликом извршења треба бирати средства најповољнија по дужника. ЗИО потпуно опречно инсистира на средствима извршења најнеповољнијим по дужника.Ова два закона се у тим одредбама потиру а морали би да буду усклађени.

Приватни извршитељи не би смели да постоје јер још увек у Србији не постоји Закон о имовинском цензусу.
Свака друга земља која има приватне извршитеље, поседује тај закон. Жалба, други правни лекови (подношење поднеска, приговора, упућење на парницу, захтев за отклањање неправилности приликом извршења) или нови докази који бацају ново светло на предмет,не заустављају извршење!

Забрањени су и правни лекови против решења или закључка о извршењу (Члан 39)!Тиме се директно крше сви могуће закони који уређују или дефинишу правосуђе у нашој земљи, а који су, опет хијерархијски виши. По старом закону (Закон о извршном поступку из 2004.) чим треће лице буде упућено на парницу, извршење се одлаже до окончања спора.

Због начела хитности и ових правних забрана трећим лицима, долази се у апсурдну ситуацију да неко може да буде исељен из стана, а да после 3-4 године по окончању парнице буде враћен у њега.

И САДА ЈЕДНА ВЕОМА БИТНА ЦИЊЕНИЦА У СВЕМУ ТОМЕ ЈЕ Члан 22. ЗИО забрањује извршење на имовини стране фирме и страног капитала иако се налазе на територији Србије (страни држављани су изузети). Мора да се тражи посебна дозвола од суда земље из које потиче власник!

Како већина страних фирми у Србији послује као офшор компанија, њих овај закон очигледно не дотиче, иако су они највећи дужници.

Већина приватизација у Србији обављена је од стране офшор компанија.Имовина која је некада била друштвено власништво и отуђена у сумњивим приватизацијама сада је недодирљива.

ЗИО дакле у потпуности штити власнике крупног капитала, јер они са једне стране као повериоци могу да спроводе извршење без икаквог судског надзора, док су са друге стране заштићени од извршења у случајевима када су дужници.

СРБИЈА: “ЈЕДИНА” ДРЖАВА У ЕВРОПИ У КОЈОЈ ПРИВАТНИ ИЗВРШИТЕЉИ “ПО ЗАКОНУ” ПЉАЧКАЈУ И ОТИМАЈУ ОД ГРАЂАНA
АПСОЛУТНО ИЗ ПРИЛОЖЕНОГ СЕ ЈАСНО МОЗЕ ЗАКЉУЧИТИ КОЛИКА СЕ ПРЕВАРА АКТУЕЛНЕ ВЛАСТИ ЦИНИ НАД ГРАЂАНИМА СРБИЈЕ ,ДА СЕ МОРАМ ЗАПИТАТИ ДА ЛИ ЖИВИМО У ПЕРИОДУ ТУРСКЕ ОПСАДЕ СРБИЈЕ ,ГДЕ ЈЕ ВЛАДАО ХАРАЧ И ДА ЛИ ОВУ ДРЖАВУ ВОДИ НЕКИ ПОТУРИЦА .

ИГОР ЈАКШИЋ
ПРЕДСЕДНИК
“ЈАКА СРБИЈА”