Србија

Добићемо „мигове“, али имамо велики проблем…

Фото: Јутјуб
„Авиони типа МиГ-29, који би у наредном периоду требало да стигну из Русије и Белорусије, нису непознаница за српске пилоте, али је неопходно да прођу вишемесечну обуку за летење на њима“, кажу за „Блиц“ експерти за војно ваздухопловство.
Реч је о укупно 14 авиона овог типа, од којих би први небом изнад Србије требало да полете крајем ове године. Међутим, непознаница је да ли Србија, када се сабере број авиона који ће Војска Србије након ремонта моћи да користи за годину-две, има и довољан број пилота за њих, имајући у виду да је стандард два до три пилота по једном МиГ-у 29. Зато стручњаци наводе да ће један број њих морати да се доквалификује, а ваљало би „направити“ и нове, младе пилоте.

– Процена је да тренутно не постоји довољно пилота да лете на тим авионима, што је последица вишедеценијског неулагања у ратно ваздухопловство. Од постојећег броја пилота, непознаница је који је број њих оспособљен за летење – каже за “Блиц” војни стручњак Петар Војиновић.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Како наводи Војиновић, Србија тренутно има „мање од 300 пилота“.

Када је у питању преобука, она траје неколико месеци, и није већи проблем. Међутим, када је реч о правој обуци, што је практично „прављење“ новог пилота, она траје и по шест-седам година – каже Војиновић.

Са њим се слаже и Бориша Мандић, председник Удружења надзвучних пилота, иначе некадашњи пилот и инструктор, који каже да ће најтежи задатак бити да се обезбеди кадар за управљање МиГ-овима.

– Није само реч о пилотима, већ се ради и о техничарима, механичарима, инжењерима… Тренутно, не постоји толики број квалификованих људи који би њима могао да управља. Када су у питању постојећи ресурси, махом се ради о старијем кадру, што је озбиљан проблем. Пилот МиГ-а не може да буде старији од 45 година – каже Мандић.

Према његовим речима, „на прсте обе руке може да се наброји колико је пилота психофизички спремно да управља овим авионима“. Мандић истиче и да је последња група пилота за управљање МИГ-овима обучена давне 1998. године.

Како наводи, на број летелица о којима се прича да ће Србија добити, потребно је од 35 до 40 пилота, и истиче да се са „прављењем“ таквих људи касни годинама.

Извор: Blic.rs