– Процена је да тренутно не постоји довољно пилота да лете на тим авионима, што је последица вишедеценијског неулагања у ратно ваздухопловство. Од постојећег броја пилота, непознаница је који је број њих оспособљен за летење – каже за “Блиц” војни стручњак Петар Војиновић.
Како наводи Војиновић, Србија тренутно има „мање од 300 пилота“.
Са њим се слаже и Бориша Мандић, председник Удружења надзвучних пилота, иначе некадашњи пилот и инструктор, који каже да ће најтежи задатак бити да се обезбеди кадар за управљање МиГ-овима.
– Није само реч о пилотима, већ се ради и о техничарима, механичарима, инжењерима… Тренутно, не постоји толики број квалификованих људи који би њима могао да управља. Када су у питању постојећи ресурси, махом се ради о старијем кадру, што је озбиљан проблем. Пилот МиГ-а не може да буде старији од 45 година – каже Мандић.
Према његовим речима, „на прсте обе руке може да се наброји колико је пилота психофизички спремно да управља овим авионима“. Мандић истиче и да је последња група пилота за управљање МИГ-овима обучена давне 1998. године.
Како наводи, на број летелица о којима се прича да ће Србија добити, потребно је од 35 до 40 пилота, и истиче да се са „прављењем“ таквих људи касни годинама.