Русија

Руси завршавају нови модел бомбардера ТУ-160М2 са застрашујућим могућностима – ВИДЕО

Руски авиони и хеликоптери који су се добро показали у Сирији биће додатно модернизовани. Притом ће конструкција авиона остати иста, али ће бити промењени њихова авионика и борбени системи.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

На сајту руске војне телевизије ТВ Звезда наводе се последње иновације када је у питању опрема руске авијације.

Један од авиона чија је модернизација извршена је стратешки бомбардер Ту-95. После успешног борбеног коришћења, постало је очигледно да ће овај авион моћи још дуго да извршава задатке након модернизације.

Он је сада опремљен ракетним системом „Спрут”, и моћи ће да лансира најмодерније стелт ракете X-101. Међутим, није модернизован само ракетни систем, већ и електронска опрема.

Нову електронску опрему добио је још један стратешки бомбардер – Ту-160. Министарство одбране је донело одлуку о модернизацији овог авиона.
Врх руског војног министарства је одлучио да „стави адуте” на Ту-160 због његових јединствених могућности. Тај авион, након 10 хиљада пређених километара, може да баци на противника до 40 тона бомби и стратешких крстарећих ракета, чији је домет већи од 4.500 километара.

Он ће бити својеврсна прелазна варијанта док не почне производња новог руског стратешког бомбардера-носача ракета ПАК ДА, у којем ће електронска опрема спојити могућности најновијих технологија и електронске борбе.

По речима конструктора, Ту-160М2 ће бити дупло ефикаснији од свог претходника управо захваљујући потпуно другачијој авионици и борбеним системима.

Конструисањем нових система за навигацију и управљање наоружањем, средстава за контролу и система за мерење потрошње горива за „Белог лабуда” баве се концерна КРЕТ.

По речима саветника првог заменика генералног директора КРЕТ Владимира Михејева, његова „пмет” ће имати отворену архитектуру на бази интегрисане модулске електронске опреме и рачунарских система без увозних елемената и делова.

„КРЕТ је већ данас значајно напредовао у раду над системима фактички новог авиона, што ће бити Ту-160М2 након поновног покретања његове производње” – рекао је Михејев за ТВ Звезду. Планирано је да нови систем електронске опреме буде направљен до 2020. године.

Ваља истаћи да се модерна електронска опрема војних авиона више не може замислити без система за електронску борбу интегрисаног у опрему авиона. По речима конструктора, Ту-160М2 ће бити опремљен новим системом за електронску борбу на бази система за електронску борбу „Хималаји”. Таква се данас уграђује у ловце пете генерације ПАК ФА.

Према КРЕТ-у, тај систем је данас један од најмодернијих на свету. Он ће заштитити Ту-160М2 од свих ракета земља-ваздух. Осим тога, авион ће бити опремљен најновијим инерцијалним навигационим системом без платформе БИНС-СП-1. Овај производ Московског института за електромеханику и аутоматику омогућава одређивање координата, курса и брзине авиона захваљујући уређајима високе прецизности – ласерским жироскопима и кварцним акцелерометрима.

По потреби, „Бели лабуд” може буквално да се оријентише према звездама захваљујући систему за астрокорекцију. Ваља нагласити и важну одлику система БИНС. Он омогућава да се са сигурношћу одређују координате, чак и када противник користи средства за електронску борбу која могу да гуше или чак имитирају лажне сигнале сателита за навигацију.

За борбене хеликоптере, који се налазе у епицентру борбених дејстава, а не изнад борби, попут стратешких авиона, КРЕТ прави мултиспектрални систем за техничко осматрање.

Пилот хеликоптера током лета мора да прати не само податке на уређајима, већ и спремност оружја, тренутну борбену ситуацију и циљеве. Њему пристижу информације директно на визир кациге. Тамо се пројектују информације из телевизијских и термографских сензора, уређаја који функционишу у различитим дијапазонима електромагнетног спектра (видљивом, инфрацрвеном, ултраљубичастом, ласерском, радио) и на различитим физичким принципима (видео сензори, инфрацрвени и ултраљубичасти пеленгатори, ласерски локатори – лидари, радари).

Слику у реалном времену обрађују компјутери у хеликоптеру и шаље се у максимално информативној варијанти. Све то значајно проширује границе осматрања у било које време дана и било којим временским условима, повећава прецизност и брзину реаговања посаде на промењене околности.

„Сада смо у фази израде макета главних функционалних компоненти система и његове математичке подршке, као и вршења њихових испитивања на земљи” – истакао је Михејев. По његовим речима, такве системе и његове елементе ће у перспективи моћи да користи и цивилна техника.

Још једна вест везана за електронску опрему летелица је било саопштење корпорације ОПК о успешном завршетку рада на систему за радарску идентификацију „наш-њихов”. Тај систем је предвиђен, пре свега, за напредне и модернизоване авионе Су-35С, ПАК ФА и Ил-76, али може да се интегрише и у електронску опрему старих авиона.

Систем „наш-њихов” је неопходан за одређивање државне припадности авиона, њихову идентификацију и заштиту „наших” од погађања грешком.

„Већина система за идентификацију ‘наш-њихов’ је данас технички застарела. Висока енергетска уочљивост такве опреме је важан демаскирајући фактор, који може да искористи противник приликом гађања мете” – истакла је прва заменица генералног директора Централног научно-истраживачког института за економију, информатику и системе управљања Ина Григоренко.

По њеним речима, нови систем има знатно повећан домет, као и заштићеност од сметњи, а смањена је излазна снага предајника. Све то омогућава да се значајно повећа ниво електронске и енергетске скривености прилико рада система, сматра Григоренко.

Систем је 2016. године успешно прошао прелиминарна испитивања и демонстрирао је висок ниво ефикасности у сложеној електронској ситуацији, као и приликом екстремних температура и механичких оштећења.

Генерално, руска војна индустрија конструише не само ново наоружање, већ и нову електронску опрему за ваздухоплове, који ће летове руске авијације учинити безбеднијим и подићи летелице на виши ниво.

https://youtu.be/-2guY3-Ubvc

https://youtu.be/961_mMn5UQI

Извор: Fakti