ГЕНЕРАЛ ЗРНИЋ ОТКРИВА: Ради се на модернизацији флоте и подмлађивању авиона „ОРАО“

У јавности се много говори о набавци шест авиона типа МиГ-29 из Руске Федерације, између осталог и због тога што је реч о необичној донацији Руске Федерације, међутим, Војска Србије истовремено ради на озбиљним дугорочним плановима обнове постојеће флоте.

Иако је одлучено да у ремонт прво уђе школски борбени авион „Галеб“ Г-4, а упоредо с модернизацијом „Супергалеба“, радиће се и на подмлађивању „Орла“ најављују у Војсци Србије.

Закључили смо да нам је потребан модернизовани „Орао“ као подршка копненим снагама и као платформа за дејства са дистанце, а с обзиром на то да је технолошки посао који треба урадити врло сличан (као на Г-4М), ближи смо одлуци да ће прво започети модернизација авиона „Орао“, каже начелник Управе Министарства одбране за одбрамбене технологије, генерал-мајор проф. др Бојан Зрнић.

„Засад нека ово буде мој лични исказ, ускоро очекујем коначну одлуку, али чини ми се да смо 99 одсто пред том одлуком, због просте чињенице да је технолошки проблем који се решава скоро исти, и да ће на Г4 само да буде један умањен сет, неће бити развијен тако детаљан модернизациони пакет за наоружање, који ће бити развијен за ’Орла‘. Модернизација ’Орла‘ укључује и развој нових фамилија ваздухопловних убојних средстава за могућност такозваног ’стенд оф‘ одложеног дејства“, каже генерал Зрнић.

Он додаје да су процене стручњака о питању продужења века „Орла“ доста оптимистичније од очекиваних. То је још један од разлога доношења одлуке да у ремонт уђу и ти авиони.

„Војно-технички институт је развио посебну методологију за испитивање. Стручњаци су закључили да ће бити могуће сигурно продужење века до четрдесет година. Постоји и врло велика вероватноћа продужења века за још осам, тако да укупни животни век авиона буде до 48 година. Што ће рећи да питање исплативости, такозвана кост бенефит анализа модернизације, тренутно није угрожено трајањем животног века авиона“, објашњава Зрнић.

Србија је после разлаза са Црном Гором 2006. године наследила 31 авион „Орао“, 14 јуришника Ј-22, 7 двоседа Њ-22, 8 извиђача ИЈ-22 и два двоседа ИЊ-22.

Од тада су у удесима изгубљена три Ј-22, од којих су два била релативно скоро ремонтована. Још два јуришника једноседа су у међувремену расходована.

Читај даље — 1 2

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: