Издвајамо Русија

РУСКИ „БУМЕРАНГ“ ЈЕ БЕЗ ПРЕМЦА У СВЕТУ: Ево зашто је то тако…

Далеко испред своје стране конкуренције, најновији руски оклопни транспортер „Бумеранг“ уноси нову димензију у простор модерног ратовања.

Бумеранг представља најновији продукт руске војне индустрије када су у питању оклопни транспортери. Он се тренутно налази у саставу оклопно-механизованих јединица где се тестирају његове техничко-тактичке могућности. Ова концепција је предвиђена да замени чувене руске борбене транспортере БТР-80 и БТР-82. Захваљујући модуларном дизајну, ова платформа може да буде основа за развој читаве фамилије борбених оклопних транспортера на точковима. Ова концепција возила је први пут угледала светло дана још 2013. године на сајму наоружања и војне технике Russia Arms Expo, док га је шира јавност могла видети на Паради Победе 2015. године. Russia Beyond вас упознаје са ексклузивним детаљима који су везани за ово „мистериозно“ оклопно возило.

Опште каратеристике возила

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Пре свега, позната нам је његова укупна маса. Она неће премашивати тежину од 25 тона, док ће његова максимална брзина достизати 100 км/ч. Главна излазна врата ће се налазити на задњем делу оклопног корпуса возила (нешто слично као и код српског точкаша „Лазар“), док су се досадашње концепције заснивале на бочним вратима (БТР-82 и сл.). Овакво техничко решење у великој мери поједностављује улазак и излазак пешадије из возила, што је веома важна каратеристика у борби.

Што се тиче наоружања, оно ће се састојати из аутоматског топа 2А42 у кал.30мм, који ће да буде ојачан са још једним митраљезом ПК у кал 7,62мм. На куполи возила ће се налазити и лансери са вођеним противоклопним ракетама „Корнет“. Купола са наоружањем ће даљински бити управљана од стране оператера-нишанџије који ће се налазити у простору за посаду.

Софтвер који је део СУВ (система за управаљање ватром) ће имати и могућност аутоматског захвата жељеног циља и избора врсте оружја за његову елиминацију, што ће максимално упростити цео поступак приликом гађања.Поред ових чињеница, треба напоменути и то да ће „Бумеранг“ бити оспособљен и за савлађивање водених препрека, а погон за „пливање“ ће му обезбедити 2 специјална мотора за кретање кроз воду.

Возило ће имати појачану оклопну заштиту и од противтенковских мина, и осталих МЕС који су усмерени на дејство кроз под возила, што није тако квалитетно решено код досадашњи оклопних транспортера.

Модуларни дизајн као главна предност „Бумеранга“

Модуларни дизајн који је примењен на возилу „Бумеранг“ је од кључне важности, истакао је за Russia Beyond главни и одговорни уредник магазина „Арсенал Отечества“ Виктор Мураховски. Према његовим речима, то је главна карактерика оклопних возила нове генерације. Модуларни дизајн омогућава једноставну интеграцију различитих типова борбених модула-купола, затим читавог спектра различитог наоружања, сензорике, комуникационих система и сл. Оваквим комбиновањем се на бази исте платформе могу добити потпуно различита возила. Од извиђачке конфигурације па све до мобилног медицинског пункта у ратним условима.

Руски конструктори су осмисли чак 20 врста различитих борбених и неборбених конфигурација, заснованих на концепцији „Бумеранг“.

Њихова пренамена, као што је замена комплетне куполе, или мотора, се може обавити практично у „пољским“ условима, без транспорта возила до фабрике или ремонтног центра који је специјализован за такве ствари. Ово пружа невероватне могућности на терену, јер ће команданти на фронту, буквално у ситуационим условима, моћи да изврше замену рецимо класичне варијанте „Бумеранга“ за нпр. специјализовану антитенковску верзију наоружану великим бројем АТ-ракета. Заиста, ова комбинација једноставности и квалитета представља нешто што је јединствено у свету. Слична концепција која је аналогна „Бумерангу“ присутна је код финског оклопног транспортера „Патрија“. Међутим, чини се да у односу и на њу руски „Бумеранг“ има значајне предности, посебно на плану брзе пренамене у „пољским“ условима и једноставности одржавања целог система.Серијска производња овог возила и увођење у оперативне саставе руске војске је предвиђена за 2019. годину.

 

 

Извор: rs.rbth.com