ЧЕКАТИ ДА СЕ МОТОР ЗАГРЕЈЕ НА ЛЕРУ, ИЛИ КРЕНУТИ ОДМАХ? Ово је одговор за возаче… – СРБИЈА ЈАВЉА

ЧЕКАТИ ДА СЕ МОТОР ЗАГРЕЈЕ НА ЛЕРУ, ИЛИ КРЕНУТИ ОДМАХ? Ово је одговор за возаче…

Супротно увреженом мишљењу да је добро након паљења мотора зими “пустити га да се мало загреје”, таква је пракса потпуно погрешна јер скраћује век мотора аутомобила! Изненађени? Не бисте требали да будете…

Наиме, премда се тај ритуал одржао све до данас кроз генерације возача, наших очева и дедова, тај шоферски постулат о загревању мотора на месту пре кретања данас више не вреди.

Кад ујутро око нуле или на дебелом минусу седамо у ледени аутомобил нема потребе наш смрзнути мотор загревати на месту. Разлог: таква пракса може уклонити уље са зида цилиндара што води до хабања и уз то, оставити мотор упаљеним и чекати како би се подигла радна температура само троши гориво.

Загревање мотора на месту траје дуже него у вожњи, уље се интензивније деградира и делови више хабају. У празном ходу рад мотора сагори мање горива него у вожњи, ослобађа се мања количина топлотне енергије, а рад у леру због лошијег процеса сагоревања горива доводи до тога да се несагорено гориво претвара у уљни филм и завршава у картеру.

Данашње нове генерације мотора имају сензоре који откривају ниске температуре у мотору, па пумпа горива ради “прековремено” како би се досегла барем 4 степена, а ако се одмах крене, сви делови мотора почињу да се равномерније загревају него у празном ходу.

Тада се и достизање радне оптималне температуре током равномернијег оптерећења одвија брже јер је и подмазивање мотора ефикасније које је на критичнијој тачки баш у тим првим минутама рада.

Ипак и даље остаје питање, зашто се пракса загревања мотора на месту зими задржала до данас? Није ни то потпуно погрешно, напротив. Но, не за аутомобиле новијих генерација.

Читај даље — 1 2

Loading...

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: