Издвајамо Русија

ОВО САМО РУСИ МОГУ ДА НАПРАВЕ: Нови руски ловац-пресретач МиГ-41 биће бржи од ракета! (ВИДЕО)

Авион који је истовремено супербрзи ловац и пресретач још увек не постоји у природи. Међутим, Русија је препуна приче о њему.

Чак се говори да ће то бити МиГ-41.

Ово значи да будући чудо-авион бити пројекат завода ОКБ Микојна. Такође: да ће тај авион значити даљи развој већ постојећег чувеног ловца МиГ-31  који се успешно користи у Ваздушно-космичким снагама (ВКС) РФ.

Да ће Русија добити нови авион ретких могућности, најавио је и командант ВКС генерал-пуковник Виктор Бондарев. Он је још пре годину дана рекао да научници и инжењери већ раде на њему, а да се за 2017. планира почетак експериментално-развојних радова на напредном авио-комплексу за «удаљено пресретање”.

Тај авион би требало да до 2025. године уђе у наоружање авио-пукова.

Индиректно је све ово потврдио и генерални директор Руске корпорације за производњу авиона „МиГ” Сергеј Коротков, који је дао значајну изјаву да се већ ради на развоју најновијег ловца-пресретача и да ће од 2026. године он ући у наоружање ВКС.

Нико, као што се види, не говори о неком конкретном авиону, али је савршено јасно да се ради о МиГ-41, који ће постати наследник најбоље традиције ловца МиГ-31.

Познато је да се пројекат ловца-пресретача великог домета (напредни авијацијски комплекс далеког пресретања – ПАК ДП) развијеног на бази МиГ-31 реализује у ОКБ. „Микојан” у сарадњи са Нижњегородским заводом за производњу авиона „Сокол”. Развој је почео још 2013. године – у почетку по налогу Главнокомандујућег ВКС (тада још ВВС), а касније и по налогу начелника Генералштаба Оружаних снага Русије.

Авион ће се развијати у оквиру програма наоружавања до 2020. године и замениће ескадрилу авиона МиГ-31, којих данас у наоружању ВКС има 120 (75 су већ модернизовани, а остали ће то бити у наредне 2-3 године). Уз све предности „тридесет јединице” (он нема премца у свету, не само по брзини), рок експлоатације ових апарата завршава се 2028. године и њима је замена једноставно неопходна.

Ако направимо мали излет у историју модерних домаћих пресретача, немогуће је не подсетити се МиГ-25, који је био „тата” садашњег МиГ-31 и, самим тим, биће „деда” МиГ-41. Дакле,”деда” се први пут прославио у борбеним условима у Египту током једног од израелско-арапских ратова. Његова појава у небу изнад Израела парализовала је авијацију Тел-Авива. Прво, због необичне брзине за оно време, друго, због врхунске радарске станице РЕБ „Смаљта”, која је тог ловца чинила невидљивим за америчке радаре, којима је располагао Израел.

Постоји и једна анегдота о брзинским могућностима МиГ-25.

Један млади совјетски пилот, приметивши на екрану радара ракету испаљену ка њему, из страха је „стиснуо пуни гас”.Ловац је достигао такву брзину да је побегао ракети, али се пилот услед огромног преоптерећења онесвестио. Дошао је свести тек изнад Кримског полуострва, где је слетео на војни аеродром „Бељбек”. Лимарија ловца била је нагорела од брзине, али летачке перформансе није изгубио.

Максимална брзина МиГ-25 никада није измерена. Познато је, да је пилот-космонаут Светлана Савицка на том ловцу достигла брзину 2700 километара на сат. Брзина, ограничена правилима безбедности за све типове МиГ-25 је 2.8М, то јест 3000 километара на сат. Без прикаченог наоружања, које „једе” безмало 15 процената брзине, тај авион је, по мишљењу ваздухопловних стручњака, способан и за 3,5 хиљада км/с.

Ракете америчког ракетног система MIM104 Патриот у стању су да оборе ваздушне циљеве при брзини од 1800 км/с до 5 Маха (ово друго није потврђено у пракси) и, сходно томе, не може свака од њих уловити руског ловца.

МиГ-31 по брзинским карактеристикама не може значајно превазићи „двадесет петицу”, али ипак још увек нема премца. И у наредних 10-15 година, тешко да ће се у некој земљи појавити нешто слично.

Намена МиГ-31 је – детекција и уништавање балистичких и крстарећих ракета, различитих летећих апарата, почевши од ниско летећих беспилотних летелица, и завршно са ниско летећим орбиталним сателитима.

Он је у стању да успешно уништи америчке ловце 5. генерације F-22 и F-35.

Извор:Факти.орг
Loading...
loading...
Loading...