loading...
Издвајамо Србија

РУСКИ АВИОНИ ВЕЋ СЕДАМ ДАНА СЛЕЋУ У НИШ – Западни плаћеници у Србији се жестоко буне!

Руски авион Ил-96-400 (фото:ЈуТјуб)

Небо изнад Ниша тресе се већ седам дана од када су на нишки цивилни аеродром почели учестало да слећу гигантски руски транспортни авиони типа Иљушин „Ил 76“.

Почев од 25.августа када је у вечерњим часовима загрмео први „Иљушин“, до четвртка на аеродром „Константин Велики“ слетела су пет авиона овог типа која превозе разну робу за Русију, Саудијску Арабију и Азербејџан, преноси „Блиц“.

Реч је о авионима који су донедавно полетали са београдског аеродрома „Никола Тесла“, али је у јулу забрањено полетање тих авиона у правцу града након што су се грађани појединих београдских насеља побунили због буке и ниског лета.

Реч је такође о авионима за које су Балканска истраживачка мрежа (БИРН) и Мрежа за истраживање организованог криминала и корупције (ОЦЦРП) тврдиле да превозе оружје из централне и источне Европе ка Блиском Истоку и Турској.

Како „Блиц“ сазнаје, један „иљушин“ је 29. августа летео за Русију, а сутрадан су два одлетела за Саудијску арабију и Азербејџан. Из Саудијске арабије 31. августа у 15 часова слетео је још један „Иљушин“ на аеродром у Нишу. Товари авиона, међутим, остају пословна тајна.

– У питању су карго чартер летови који се најављују по потреби пословних партнера. Не ради се о редовном карго авиосаобраћају – каже за „Блиц“ портпарол аеродрома Иванка Станисављевић.

Директор нишког аеродрома Владица Ђурђановић каже да су карго летови добар приход за сваки аеродром, али да их не интересује садржина товара.

– Карго летови се наплаћују по економским ценама, за разлику од летова нискотарифних компанија, тако да је наша жеља, као и сваког аеродрома на свету, да их буде што више. У просеку их буде између 20 и 30 годишње. То су летови који се организују по потреби. Пре ових летова, није их било два месеца, објашњава Ђурђановић.

Извор: Вести-онлине