Издвајамо Русија

СУРОВИ УНИШТИТЕЉ: Нови руски оклопни бомбардер ће у потпуности изменити бојно поље!

Авион Су-34 производи руска ваздухопловна корпорација Сухој. Авион је тежак 45 тона, може понети 8 тона оружја, брзина је до 1,8 Мацх на висини до 18 000 метара и са тактичким радијусом од 4 000  км.

Бомбардери Су-34 су испробани у тренутним сукобима у Сирији, а ракетама и бомбама које се испаљују, може се управљати ласерски, инфрацрвеним зрацима, преко ТВ или преко система ГПС. Циљеви које су руски војни стручњаци поставили били су да се прошире могућности ове летилице на мисије напада на тлу, да се замени оклопни Су-25, јер га готово више и нема.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Руско војно ваздухопловство има 100 авиона Су-24, а до 2022. године, када ће 100 немодернизованих Су-25 и 150 немодернизованих Су-24 бити повучено, број авиона модела Су-34 ће порасти до 250.

У блиским мисијама подршке, авион Су-34 би требало да улази у распон деловања од “портабл” површина до ваздушних ракета (МАНПАДС), против-артиљеријских калибарских митраљеза и малих мешовитих копнених снага.

Да би се од тога заштитио, Су-34 ће морати да има оклопне плоче за заштиту летачке кабине, мотора, резервоара за гориво и главних система за управљање летом и танковањем горива. Купола кабине и његов предњи прозор, такође, морају имати оклоп.

 

Оклопне плоче ће бити од титанијума дебљине од 15 до 30 мм, пресвучене вишеслојним најлоном (који зауставља разну парчад насталу након експлозије). Оне морају да издрже панцирне пројектиле или експлозив, калибра од 23мм до 57мм.

Су-34 већ има напредну опрему за електронске противмере против преносних ракетних система земља-ваздух (МАНПАДС) и ракета кратког домета, навођене радаром. Састоји се приручног Л150 Пастел дигиталног радара, радијских компоненти за ометање и ласерских лансера за самозаштиту, КНИРТИ (СПС-171 / Л005С Сорбтсиyа-С), постављених на врху авиона и у термотраповима АПП-50.

Дизајн оклопа и тестирање Су-34 није ништа толико тешко за Русе, јер је искуство са Су-25  показало да је оклоп добар. СУ-25 је дугачак 15,5 м, има распон од 14,3 м, висину од 4.8 м, док је Су-34 дугачак 23,3 метра, распона 14.7 м и висине 6 м.

Стога, оклоп Су-34 ће тежити 800 до 1000 кг, за разлику оног на Су-25, који има масу од 500 кг. Процес рада на Су-34 ће се завршити 2018. године, када ће прва група од 12 руских Су-34 бомбардера постати оперативни за учешће у мисијама напада на тлу.

Су-34 је опремљен са три додатна резервоара и може летети 8 сати без точења горива у ваздуху. Још једна предност оклопног авиона Су-34 је у томе што сâм може да пронађе и открије мете на копну и мору, преко истраживача задатака, који се монтира на трупу испод контејнера М400, а садржи инфрацрвене сензоре Радуга, панорамски план АП-403 и АП-404, под нагибом, АК-108ФМ или контејнер типа М402 Пика СЛАР (авионски радар усмерен да гледа са стране; СЛАР, сиде-лоокинг аирборне радар).

Као авионски бомбардер Су-34 је најбољи у ваздушним забранама, када са великих висина бомбардује средња и далека растојања, путеве за снабдевање и трупе у дубини непријатељске територије.  Током мисија бомбардовања, Су-34 може да се користи као платформа за ометање и покривање удара јуришних јединица, користећи контејнер за ометање Л175В / КС418 који има  ДРФМ (Дигитал РФ Меморy).

 

Један мултифункционални радар омогућава откривање и класификацију уловљених непријатељских авиона. За ту сврху Су-34 је опремљен ракетама дугог домета ваздух-ваздух Р-77, Р 27 и кратког домета,  Р-73. Након што је турски Сиријаби Ф-16 обарио руски Су-24, Су-34 је добио пројектиле ваздух-ваздух.

Предности оклопног Су-34 долазе од могућности да се уздигне (до два сата без допуне горива у ваздуху) на висине 8000-12000 м, где се уз помоћ уграђених сензора, пилот упознаје са тактичком ситуацијом на тлу или на површини мора.

Током овог периода пилот тражи сталне промене у пољу, у зависности ко бира циљеве. Одабир и праћење циљева се врши помоћу електрон-оптичке опреме Платан, која се поставља на труп Су-34. Садржи ласерски маркер циљева, који мери удаљеност до циља прецизношћу ласерског даљиномера.

Напад на мете на земљи је увежбаван са висине 1000-3000 м, бомбама, пројектилима ваздух-земља са ракетним блоком УБ 16/32 цал. 57 мм (ПРНД) и ГСХ-30-1  топом, калибра 30 мм, (ритам, 1.800 пројектила / мин).

Оклопни Су-34 ће обезбедити изузетно прецизну подршку  копненим снагама у борби против терористичких група, без изазивања колатералне штете и ризика да буде оборен. Ако се ситуација у источној Украјини погорша, оклопни Су-34 би могао да постане ноћна мора за украјинску војску.

Потреба за таквим авионом, који би био подршка копненим снагама је честа, иако по једну врсту таквог авиона имају само Русија и Сједињене државе. У недостатку новог типа авиона за блиску подршку, Американци су одустали од плана да повуку 240 авиона А-10 Тхундерболт ИИ, који су стари по 30-40 година и продужили су њихову употребу до 2028. године.

А-10 авиони су изузетно отпорни, специјализовани за подршку трупа на терену, посебно у анти-оклопним операцијама. А-10 је опремљен ротирајућим топом ГАУ-8 са шест цеви, калибра 30 мм, (ритам, 3.900 пројектила / мин, пројектили са осиромашеним уранијумом), ласерски навођене бомбе, бомбе у кутијама са усмеравање система независних ЈДАМ (Јоинт Дирецт Аттацк Мунитион) ваздух-землја ракета и АГМ-65 Маверицк.

У првом Заливском рату (1991. године), амерички авион А-10 је уништио 900 ирачких тенкова, 2.000 других војних возила и 1.200 комада артиљеријског оружја.

 

Извор: Катехон