Издвајамо Свет

СВЕТ ЗА СЕБЕ : Фејсбук увео нове функције уз које ће ГОСПОДАРИТИ ИНТЕРНЕТОМ

Од овог понедјељка корисници могу да купују и продају ствари у новој Фејсбук продавници. Услуга је направљена како би била конкурентна “Ибеју”, али још није доступна у Србији.

Виртуелна продавница није једини новутет који је Фејсбук увео. Ту су и тзв. “безбедне поруке” које не може да прочита нико сем особа којима су намењене, затим “месенџер” посебно креиран за државе са слабијим интернетом, али и посебан вид комуникације власника компанија са потенцијалним клијентима.

Стручњаци наводе да је Фејсбук овим потезом кренуо у освајање нових сфера интернета, с обзиром да је одавно превазишао границе друштвене мреже.Фејсбукова продавница омогућава корисницима да се цењкају са продавцем, а основана је из простог разлога: статистика је показала да 450 милиона корисника ове друштвене мреже увелико користи групе које су специјализоване за продају. У новој Фејсбук продавници можете да сортирате понуду по близини, квалитету, бренду… Главна предност овог вида продаје је та што учесници трансакције један о другом могу да сазнају далеко више него што је то случај путем обичних огласа.Фејсбук се трудио да у много сфера надмаши конкуренцију из “Ибеја”. Апликација је бесплатна, за разлику од “Ибеја”. У Фејсбуковој продавници не постоји ограничење броја предмета који се продају. Ипак, стручњаци су већ пронашли ману. Наиме, они тврде да не постоји начин за сузбијање превараната, или чак педофила, који би могли да злоупотребљавају алате како би се сусрели с младим корисницима мреже, пише “Јутарњи лист”.Од скоро је Фејсбук омогућио и потпуно приватан чет. То значи да су поруке које корисник шаље доступне само ономе ко их прима, односно само једном уређају. Може се одредити и колико дуго ће порука бити видљива ( од пет секунди до једног дана), након чега се трајно брише.Што се тиче тржишта са слабијим интернетом, Фејсбук је ту увео опцију “Мессенгер Лите”, која је дизајнирана тако да људи без проблема користе ФБ апликацију без обзира на то коју технологију имају.

“Лите” је мањи од 10 МБ, брзо га се инсталира и покреће. Доступан је у Кенији, Тунису, Шри Ланки и Венезуели.
Што се повластица за компаније тиче, ту је “Мессенгер Бусинесс”. Преко ове апликације власници фирми добијају новости од осталих компанија које их занимају, а олакшана је и сама директна комуникација између власника. Омогућене су и рекламе, а линк на ту рекламу ће аутоматски корисника водити на профил оглашивача и тако ће о њему добити више података.Фејсбук ће ускоро корисницима нудити јединствену десктоп платформу за играње, која ће радити на више оперативних система. Пре две године Фејсбук је купио компанију “Оцулус ВР”, а познато је како

Марк Закерберг верује да је виртуелна стварност идућа важна технологија која ће људима омогућавати комуникацију. Због тога ће им управо то бити у фокусу.

Извор:Јутарњи лист