Кренуо је на своју последњу пловидбу према резалишту када се из непознатог разлога „ослободио“ од брода који га је вукао и самостално запловио морем северног Атлантика.
Руски крузер МВ Љубов Орлова, први из серије од осам крузера класе Марија Јермолова израђен је 1974. године у бродоградилишту Краљевица у Југославији као део уговора СССР и Југославије с циљем спасавања југословенске бродоградње, од 2013. без надзора плови Атлантиком, пише Винтиџ Њуз (Тхе Винтаге Неwс).
https://youtu.be/5z3pgCFnZeE
Иначе, труп брода је појачан за пловидбу леденим морима, и неко време се користио за антарктичка путовања.
Ослободио се првог дана
Пошто је одлучено да брод више не може да превози путнике, МВ Љубов Орлова стајао је пуне две године у луци Свети Џон у канадској покрајини Њуфаундленд.
The abandoned Russian cruise ship that’s roaming international waters https://t.co/OYZbBmwrVx
— (((Charlie Martin))) (@chasrmartin) December 11, 2016
Током две године стање крузера се веома погоршало због чега је 2013. кренуо на пут према последњем почивалишту, према Доминиканској Републици.
Првог дана те последње пловидбе дошло је до пуцања каблова којим је крузер био везан за вучни брод. Од тада, без посаде и без надзора, плута хладним Атлантским океаном.
The abandoned Russian cruise ship that’s roaming international waters https://t.co/bhuODKrix3 pic.twitter.com/5QqqTcyGnv
— The Vintage News (@TvnVintage) November 19, 2016
Забринути због претње коју је брод представљао за операције извлачења нафте и плина на том подручју, Канада је послала 157-тона тежак брод Атлантик Хоук да помогле у тегљењу МВ Љубов Орлова.
Везали су га, а кад су стигли до отвореног канадског мора наређено је да се крузер ослободи. Тиме су опрали руке и више за њега нико не брине.
MV Lyubov Orlova – statek widmo http://t.co/jAJH1Cb8xV pic.twitter.com/leBgpOP3hX
— SmartAge.pl (@SmartAgePL) October 16, 2015
Иде према Европи
Неко време се веровало да је потонуо, али Америчка обавештајна служба објавила је сателитске снимке који показују да крузер још увек плови и да је последњи пут виђен око 1.300 наутичких миља удаљен од ирске обале. Снимци показују да га струја носи према Европи.
Из канадског министарства саобраћаја наводе како је за њега одговоран власник брода и траже да престану да их повезују с овим проблемом. С обзиром на кретање морских струја, брод може да заврши било где, од запада Африке до Норвешке.
Извор:Винтиџ њуз/Нет.хр