Издвајамо Свет

НАСА ДИГЛА ПАНИКУ: Астероид непредвиђене орбите орбите ће ударити у Земљу за само 4 дана (ВИДЕО)

Астероид назван 2016 XК18 је откривен овог месеца, и дугачак је од 42 до 93 метра, што значи да може да уништи град величине Лондона, ако удари.

НАСА, која открива око 30 нових свемирских камења сваке недеље, верује да ће он проћи безбедно поред Земље.

Али космички говорећи, то је пун погодак, а свемирска агенција признаје да није сигурна у његов орбитални пут.

Сваком астероиду близу Земље се даје код стања од 0 до 9 по питању тога колико је сигуран на свом путу.

Нула значи да је НАСА сигурна, а девет да је веома неизвесно.

Нови астероид је добио други најгори код, осам.

НАСА класификује било који објекат који пролази на удаљености од 50 милиона километара од Земље, као објекат близу Земље, јер се орбите процењују и нису увек сигурни којим ће путем кренути.

Вести о најновијем сударању долазе након што је научник НАСА-е послао упозорење о астероиду, наводећи да је Земља осуђена на пропаст ако дође до колизије, јер су неспремни.

Иако су шансе од удара астероида мале, стручњаци сматрају да ће се у неком тренутку један упутити према нама.

Последњи катастрофалан догађај изазван астероидом се десио пре 65 милиона година, што је довело до изумирања последњих доминантних врста на планети, диносауруса, а неки стручњаци кажу да ћемо ми бити способни да урадимо исто колико и они да то спречимо – НИШТА.

Говорећи на годишњем састанку Америчке геофизичке уније, др Џозеф Нут, истраживач са НАСА-иног Годарт свемирског центра, по питању потенцијалног судара са астеродиом је рекао: “Највећи проблем, у суштини, је то што не постоји ништа што можемо да урадимо по том питању.“

НАСА је направила велике кораке у откривању објеката близу Земље који су величине преко једног километра, са 90 одсто сада откривених.

Међутим, то значи да још увек постоји 10 одсто опасних астероида који нису примећени и који би могли бити изненађење.

Али, чак и ако би их научници приметили довољно рано, не би имали довољно времена да припреме лансирање ракете која би могла да спречи његов судар са Земљом.

Постоје нетестирани планови да се користи свемирски брод да склони опасан астероид са његовог курса, али бисмо морали да знамо да долази.

Др Нут је рекао: “Ако погледате распоред за свемирске бродове високе поузданости и њихово лансирање, видећете да је потребно пет година да се покрене свемирски прод. Имали смо 22 месеца укупног упозорења.“

Друга значајна ствар коју је НАСА приметила овог месеца укључује чудовишта 2006 БЗ7 и 2102 Танталус.

Први је процењен да је дужине око 2 км – довољно да уништи континент или још горе ако удари – али се очекује да ће проћи сигурно на удаљености од 28 милиона километара.

У међувремену, 2102 Танталус пролази 30. децембра на 20 милиона километара.

Извор: Wебтрибуне.рс