Русија

ТРАНСКРИПТ ПОСЛЕДЊИХ РЕЧИ ПОСАДЕ ТУПОЉЕВА БАЦА СУМЊУ: Западни шпијуни саботирали руски авион изнад Сочија?!

Страни агенти су на аеродрому код Сочија, где је “ту-154” стао по гориво, могли да покваре механизам за померање закрилаца на крилима, због чега је, према првим резултатима истраге, летелица пала

Западни шпијуни могли су да саботирају руски “тупољев 154” који се са 92 путника у недељу срушио у Црно море из освете за ослобађање Алепа од терориста, спекулишу авио-експерти.
Они наводе да су страни агенти на аеродрому у Адлеру код Сочија, где је летелица стала по гориво, могли да покваре механизам за померање закрилаца на крилима авиона, због чега је, према првим резултатима истраге, “тупољев” пао.
Агенти на аеродрому
Наиме, снимци разговора из кок-пита, извучени из црне кутије авиона, говоре о томе да се летелица срушила због тога што пилоти нису успели да исправе закрилца.
Прво се чује како посада мирно разговара о висини и позицији авиона, а затим се огласио аларм за узбуну. Тад је капетан Роман Волков уз псовке изговорио: “Проклета закрилца!”
Након тога се чује се како је неко поменуо висиномер, те се претпоставља да је у том тренутку авион почео да губи висину. Огласио се аларм за опасно приближавање летелице тлу, да би на крају члан посаде, вероватно навигатор Александар Петухов, у паници изговорио: “Команданте, падамо!”
Због тога руски стручњаци за авијацију верују да је проблем са закрилцима оборио авион.
– Закрилца се померају приликом полетања и слетања. Код полетања се користе да би се повећала снага подизања летелице и смањила брзина. Она се спуштају увек пре полетања и равнају са крилом кад авион узлети. Ако се закрилца не увуку на време, авион врло лако може да падне, нарочито кад је у питању “ту-154”, који пилотима не прашта грешке попут тога – навео је експерт Олег Смирнов.
Међутим, како руски медији наводе, пилоти су били толико искусни да је могућност да су направили грешку скоро искључена.
Капетан Волков имао је више од 3.000 сати лета, а није му био први пут да лети том рутом. Навигатор Александар Петухов чак је награђен орденом хероја јер 2011. авионом “ту-154” принудно слетео и спасао животе путника.
Такође, стручњаци кажу да квар на закрилцима на “тупољеву” не може тек тако да се догоди, те појединци сумњају да је у питању била саботажа.
– Авион је полетео са војног аеродрома “Чкаловскиј” код Москве и на путу до Сирије слетео по гориво у Адлер код Сочија, који се користи и у цивилне и војне сврхе. Према званичним информацијама, у Адлеру чак два сата, колико је трајало допуњавање горива, нико од путника није излазио из авиона, нити је у летелицу унесен нови товар. Међутим, појавио се сведок који је снимио “ту-154” на аеродрому у Адлеру и који тврди да су сви путници изашли из авиона, па се вратили кад је натакање горива завршено – наводи неименовани руски стручњак за авијацију.
Он је додао да су западни шпијуни, у тренутку док су путници били ван авиона, могли да покваре механизам за померање закрилаца.
– Довољно је било да се неко прерушио у особље аеродрома и током пуњења горива изашао на писту. Нико га не би приметио да је извео саботажу на крилима тако да пилоти након полетања авиона не могу да врате закрилце у одговарајући положај – објаснио је експерт.
Да су путници на аеродрому код Сочија заиста излазили из авиона, потврдила је и портпаролка истражног комитета Светлана Петренко.
– Појавио се сведок који је снимио слетање “тупољева” на аеродром. На снимку се види како авион слеће и паркира се, након чега путници излазе и пролазе пасошку контролу – навела је Петренкова, побијајући тако првобитне тврдње да нико од путника није напуштао авион током точења горива.
Сумњив НАТО брод
Спекулације о саботажи поткрепљује и чињеница да посада није пријавила ништа необично контроли лета јер су комуникације биле блокиране.
Разговор између капетана Волкова и контролора, прекинут је баш у тренутку кад се догодио проблем, а летелица нестала са радара. Тако контролни торањ није могао да чује да посада има било какав проблем.
Руски лист “Правда” у уторак је за ометање комуникација окривио НАТО.
– Треба истаћи да је француски војни извиђачки брод ” Дупуи де Лом” баш у време трагедије био у Црном мору. Тај брод има функцију да прикупља све сигнале и комуникације иза непријатељских линија. Такође, бави се блокадом тих сигнала и комуникација – навео је руски дневник.
Он је додао да је у питању вероватно освета за руско ослобађање Алепа од наводних умерених побуњеника, а заправо терориста које финансира Америка. Дневник је подсетио да је још крајем септембра портпарол Стејт департмента Џон Кирби претио да ће “руски авиони падати, а војници бити убијани” уколико Москва не обустави операције у Алепу.
Извор: Информер
Loading...
loading...
Loading...