Издвајамо Русија

ЗАПАД У СТРАХУ, СТИЖЕ НОВА РУСКА ЗВЕР: Најбржи пресретач на свету достављен руској војсци (ВИДЕО)

30.новембра, три ескадриле МиГ-31БМ ловаца-пресретача су слетеле у ваздухопловну базу Тсентралнаyа Угловаyа у близини Владивостока како би ушле у службу са руском војском.

Нови авион ће заменити Су-27СМ и претходне модификације МиГ-31 авиона. Првих 24 модернизованих МиГ-31БМ борбених авиона је достављено руској војсци у априлу.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

План руских ваздушно-космичких снага је да коначно имају 130 МиГ-31БМ авионе у служби. 12-13 авиона ће проћи модернизацију у БМ верзију сваке године. Према речима заменика руског министра одбране Јурија Борисова, после модернизације авион може да остане у активној служби 40-50 година.

МиГ-31 (Фоxхоунд) је борбени авион дугог домета, двосед, са великом брзином и за велике висине, развијен на основу доказаног МиГ-25 Фоxбат пресретача. Дизајниран је да пресретне и уништи крстараће ракете, ниско летеће сателите, невидљиве авионе и друге ваздушне мете свих врста и на свим могућим висинама, током дана или ноћи, и у неповољним временским условима. МиГ-31БМ је један од само неколико авиона који су у стању да пресретну и униште крстареће ракете које лете на екстремно ниским висинама. БМ надоградња би требало да омогући авионим МиГ-31 да остану у служби до 2030. године.

Према речима капетана 2. ранга, Владимира Матвева, портпарола Источне војне области, борбене способности авиона су модернизацијом повећане за 2,6 пута. Класификован као пресретач дугог домета, модернизовани МиГ може да уништи и ваздушне и копнене мете.

Авион покрећу два Д-30ДФ6 мотора развијајући максималну брзину од 2.883 км/х на великој надморској висини и око 1.554 км/х ма малој надморској висини. МиГ-31 може ићи суперсонично на средњим и великим висинама без укључивања коморе накнадног сагоревања.

Може убрзати до 2.500 км/х. При максималној брзини је бржи него било која слична летелица на свету, за најмање 500 км/х. Трајање суперсоничног лета МиГ-31 је ограничено само снабдевањем горивом.

Његов борбени радијус, у зависности од брзине, варира од око 708 км и 1.448 км.

Током вежби, авион је оборио рекорд за најдужи константни лет, проводећи седам сати и четири минута у ваздуху, покривајући удаљеност од 8.000 км од сибирског Краснојарск региона до Астраханског региона у јужној Русији, са три процедуре за допуну горива које су се изводиле успут.

Заслон-М контрола оружја и радарски систем, развијени од стране В. Тихомиров научно-истраживачког института за инструментални дизајн, омогућава повећани детекциони распон – скоро 320 км – и распон напада од око 280 км. Систем може да открије борбене авионе на удаљености од 320 км са способношћу да их ангажује на удаљености од 280 км. Надограђени радар може пратити до 24 авиона, а истовремено ангажовати до десет мета у ваздуху. Заслон-М такође омогућава коришћење ваздух-ваздух ракета, паметних бомби и анти-радијационих ракета.

Опрема укључује и сигурну дигиталну електронску конекцију за размену информација. РК-РЛДН електронска конекција је за комуникацију са контролним центрима на копну. АПД-518 електронска конекција омогућава да четири МиГ-31 у лету аутоматски размењују податке које су прикупили са радара на удаљености од 200 км једни од других.

Он такође може упутити остале авиона на циљеве које је приметио МиГ-31БМ. Група од четири оваква авиона може да контролише ваздушни простор линије фронта од 800-900 км. МиГ-31БМ могу служити као ваздушно рано упозорење и контролни авион ослобађајући А-50 АЕW авионе за друге мисије.

Авион носи 10 Р-37М или РВВ-БД ракета са оперативним распоном од 320 км. Опсег је 189 км за невидљиве мете. Ракета је дизајнирана да обори АWАЦС и друге Ц4ИСТАР авионе задржавајући лансирну платформу ван домета свих бораца који би могли штити мету. Може напасти циљеве на висини измђу 15-25.000 метара.

Верује се да Р-37М прати своје циљеве и са полу-активним и активним радарским навођењем. Р-37М такође може да користи режим “испали и заборави“ потпуно независно од лансирне платформе. Њена високо експлозивна фрагментација бојеве главе је огромна – 60 килограма – и способна да критично оштети велики авион. Брзина је невероватно висока – око 7.350 км/х.

У режиму рада ваздух-површина, МиГ-31БМ може да се користи за мапирање терена и напад на копнене и морске циљеве коришћењем широког спектра вођених ракета и прецизно вођених бомби.

Може бити опремљен са противрадарским ракетама Кх-31 и Кх-25, ваздух-површина ракетама Кх-59 и Кх-29, вођеним бомбама КАБ-1500 или до осам КАБ-500 са телевизијским или ласерским навођењем. Максимална маса борбеног оптерећења је 9.000 кг.

Са могућношћу да предузме задатке пресретања дугог домета, прецизног напада и сузбијања одбране, авион је на листи топ десет авиона у свету. МиГ-31БМ варијанта ће формирати кичму руске ваздушне одбране.

 

Извор: Wебтрибуне.рс