loading...
Здравље Издвајамо

Да би било здраво и паметно: Свако дете до пете године мора да једе ову храну! (РЕЦЕПТИ)

Без обзира шта родитељи воле да једу, њихова обавеза је да деци спремају ову храну

Осим на физички развој, храна итекако утиче на ментални развој деце. У раном периоду живота, деца морају да једу здраву и квалитетну храну.

Без обзира шта родитељи воле, деци морају да спремају храну која је здрава, а не ону која је лако доступна.

Нутриционисти саветују да дете до пете године мора да има 3 оброка и најмање три ужине.

Оно што је најздравије, најчешће је и најјефтиније. Сетите се шта смо ми као деца јели па то дајте и својој деци.

Предлог за доручак:

Заборавите на виршле, кобасице, паштете или пекарске производе. Деци ови производи нису потребни, чак шта више у стању су да отрују цео организам.

Пожељно је да детету спремите:

1. Качамак је оброк који је направљен од белог или жутог кукурузног гриза. Кукурузно брашно или гриз имају веома позитиван утицај на целокупно здравље човека. Најважнија ствар код овог јела је чињеница да палента не садржи глутен и може је конзумирати свако без обзира на старост. Изузетно је корисна за малу децу и бебе које се тек навикавају на чврсту храну.

Кукурузно брашно садржи велики низ хранљивих супстанци. То брашно је велики извор фолата, витамина Б6, К и Е, пантотенске киселине, тијамина, рибофлавина и нијацина. Такође може се похвалити са великим садржајем фосфора, магнезијума, цинка, калијума, бакра, селена и мангана.

Још један од разлога што је овај оброк идеалан за децу је то што палента спречава нагли пад имунитета.

Савет: Приликом припреме у качамак додајте кашичицу маслаца и зачините га са кајмаком или кефиром.

А зашто је качамак најздравији оброк на свету прочитајте ОВДЕ.

2. Јаја су намирница изузетне биолошке вредности и хранљивости. Лако су приступачна и могу се спремити на различите начине. У њима се налазе изразито високе нивое гвожђа, аминокиселина и антиоксиданса.
Сви се сец́амо песмице „Свако јутро једно јаје, организму снагу даје“. Изгледа како ово није далеко од истине, јер се сматра како би се јаје могло назвати “суперхраном” зато што може помоц́и здрављу и борби против гојазности. Јаја су у стању да ојачају имунолошки систем, да ојачају кости и зубе, заштите здравље очију, смање холестерол, помогну при регулацији телесне тежине…

3. Сардина

Једина конзервирана храна која се препоручује у исхрани је сардина. Оне нуде више витамина Е по порцији него туњевина, такође садрже и више калцијума. Витамин Е игра улогу у доброј прокрвљености тако што подстиче развиће елемената крви, а његова антиоксидативна функција бори се против оштећења ткива. Калцијум побољшава комуникацију између ћелија, потпомаже функцију нерава и доприноси јаким костима.

Ако дневно унесете 170 г сардина унећете око 3.5 мг Витамина Е што је око 23% препорученог дневног уноса.

Савет: Сардину измешајте са црним луком па све самељите у блендеру или са штапним миксером. Како бисте побољшали укус, смеси додајте и свеж першун па направите паштету. Овај намаз послужите деци за доручак.

Ручак
Стара српска јела су идеална за развој сваког детета. Без обзира да ли ви волите да једете “кашиком”, ваша родитељска обавеза је да своме детету кувате здрава и домаћа јела која ће му омогућити правилан развој.

Пожељно је да свом детету за ручак спремите:

Пасуљ – Бели пасуљ богат је витамином Б1 или тиамином, који је неопходан за формирање и рад можданих ћелија. Тиамин је кључна компонента у синтези ацетилхолина, што утиче добро на памћење. Када се једе свакодневно, једна шоља (90г) белог пасуља може побољшати и одржати когнитивне функције. Пасуљ је богат влакнима и одличан је за правилан рад метаболизма.

Научници сматрају да је пасуљ пун антиоксидантима који могу да спрече оболевање од канцера.

Једноставан и веома здрав рецепт за пасуљ можете да прочитате овде.

Крем чорбице – Ова јела се изузетно лако спремају, а деца их обожавају. Оно што је најбоље је што у њих можете ставити поврће које пожелите, самлети га у блендеру а да дете нема појма да једе рецимо шаргарепу, кељ или броколи.

Сладак купус са јагњетином или јунетином – Нутриционисти кажу да се купус може јести у неограниченим количинама. Изузетно је богат влакнима и побољшава метаболизам.

Кисели купус представља право богатство калијума, гвожђа, магнезијума, сумпора и бакра, мањих количина натријума, и повољан однос калцијума и фосфора, осигурава максимално искоришћавање калцијума у организму и чини ову намирницу врло корисном по наше здравље.

Вечера
Деца не смеју да прескачу вечеру. Млеко и кекс се не препоручују, као ни било која врста слатких пецива. Ако сте у дилеми шта да дате детету за вечеру, сетите се шта сте ви јели када сте били у том узрасту.

Хлеб са маслацем – са врло мало соли и шоља јогурта је изузетно хранљива вечера која ће помоћи да се ваше дете правилно развија.

Барено поврће са врло мало павлаке и хлебом ће брзо заситити дете, а неће га учинити раздражљивим или хиперактивним као неки слатки оброци.

Сланиница и црни лук – Сваком детету је неопходно да током свог развоја конзумира сланину и црни лук. Ова комбинација спречава прехладе, штити организам и даје му снагу.

Ужина

Свеже воће је обавезно у јеловнику сваког детета. Водите рачуна да то буде сезонско воће и пре него што дође у дечје руке, свако воће добро оперите раствором соде бикарбоне што ће га очистити од пестицида.

Орашасти плодови су изузетно битни за развој можданих ћелија, па ако ваше дете није алергично ове производе свакако уврстите у његову исхрану.

Извор:Курир Стил

loading...