Авион у којем су били припадници руског војног хора, који су летели за Сирију на прославу, пао је због неколико повезаних узрока, тврде руски медији.
Подаци из црних кутија показују да је авион био максимално оптерећен приликом полетања из Сочија, где је слетео на допуну горива. Поред пуних резервоара, и товарни простор био је напуњен до максимума. Како су утврдили стручњаци, у трећем минуту полетања, на висини од око 450 метара, копилот Александар Ровенскиј помешао је команде стајног трапа и закрилца и уместо да увуче стајни трап, померио је закрилца из положаја за полетање. Због тога је авион, који је био веома оптерећен, почео да губи брзину, ушао у превучени лет, изгубио висину при узлетању и пао, тврде руски медији.
Пилоти који су летели на овом типу авиона потврђују овакву могућност. Кажу да се команде закрилаца и стајног трапа налазе једне уз друге у горњем, десном углу кабине, изнад ветробранског стакла. Команде закрилаца су лево, а стајног трапа десно и могуће је да копилот, који седи поред њих и задужен је за њихову контролу, није обратио довољно пажње и да је померио погрешну команду.
Руски медији наводе и да је један од могућих узрока то што посада није прошла обуку за реаговање у критичним ситуацијама.
– У војној пилотској школи, коју су прошли Волков и Ровенски, вероватно нису обучавани за реаговање у критичним ситуацијама на ниским висинама. Да су избегли превучени лет, могли су да извуку авион. Поред тога, велике су шансе да би успели да извуку авион да он није био претоварен. О томе да је авион био претежак говори и то што је прво ударио репним делом у воду – тврде извори руских медија из комисије која је истраживала несрећу.
Авион ТУ-154 руског Министарства одбране срушио се у Црно море одмах после полетања из Сочија, а у њему је погинуло 92 људи.