Здравље Издвајамо

За 10 дана пречистите организам од шећера: Најопаснији узрочник свих болести!

Током 10 дана детокса избегавајте намирнице које садрже скробне угљене хидрате, попут кромпира, батата, бундеве и цвекле, као и житарице и пасуљ, јер ће те намирнице успорити снажан учинак детокса.

Да ли сте знали да је управо шећер главни кривац за многе здравствене поремећаје и болести?

Шећер је узрочник гојазности, дијабетеса типа 2, рака, срчаних обољења, деменције и неплодности. Бројни стручњаци и нутриционисти повећану конзумацију шећера сматрају једнако опасном као пушење! Шећера има у чоколади, кексу и слаткишима, али садрже га и бројни други готови производи, чак и они који се рекламирају као “здрави”.

Победите зависност од шећера

Јесте ли се икад запитали зашто вам је тако тешко да се одрекнете шећера? Одговор се крије у томе што он заправо у вашем организму изазива зависност. Истраживања су показала да мозак реагује на шећер слично као на дрогу и алкохол. Управо га зато многи произвођачи додају у своје производе – како би вас навели да их поновно купите. Како бисте се решили зависности, промените навике и очистите се од шећера.

Након што почнете да конзумирате оброке и залогаје без шећера, можда ћете у почетку бити мало потиштени. Но, врло брзо ћете приметити да имате све више енергије и да сте све боље расположени. То ће вам бити довољан подстицај да живот без шећера постане ваша “слатка” свакодневица. Током овог 10-дневног детокса избегавајте сву храну која долази у кутијама, паковањима, лименкама и конзервама. Једите само свеже, органске и сирове намирнице.

Освестите вашу жудњу за шећером
Од првог дана детокса почните да себи постављате питања:

Зашто посежем за шећером? Јесам ли завистан од шећера? У којим ситуацијама једем највише слатког?

То ће вам помоћи да освестите вашу зависност и ситуације у којима посежете за слатким, па ћете лакше препознати окидаче жудње.

Одбаците заслађене напитке

Познато је да су ови напитци препуни шећера и да већа конзумација таквих пића води до гојазности, а на крају и до дијабетеса типа 2. Калорије из оваквих сокова се брже апсорбују у вашем организму, те изазивају нагли пораст нивоа шећера у крви.

Потпуно се одреците шећера!

Ако себи повремено приуштите шећерне посластице, нећете постићи детокс учинак. Као и код лечених зависника, који не смеју да конзумирају нимало наркотика, нити чашицу алкохола (јер се тако опет враћају у зачарани круг), тако би требало да и ви потпуно избаците шећер са јеловника. Ако купујете прехрамбене производе, добро прочитајте декларације како бисте знали у којима од њих се крије додатни шећер.

Обогатите јеловник биљним беланчевинама

Једите орашасто воће које садржи беланчевине, попут лешника, бадема, ораха и индијских орашчића. У случају да вас ухвати глад, увек имајте при руци малу здраву ужину направљену од орашастих плодова, која ће држати под контролом ваш ниво шећера у крви.

Конзумирајте здраве масноће

Истраживања су показала да се уносом здравих масноћа (попут кокосовог, маслиновог или ланеног уља) нећете удебљати, а уз то ћете побољшати целокупно здравље. Бирајте здраво орашасто воће, семенке, авокадо, који обилују омега-3 масним киселинама.

Једите што више поврћа, али без скроба

Поврће попут кеља, карфиола и броколија, затим шпароге, лук, гљиве, парадајз, артичоке, зелене махуне и патлиџан можете конзумирати у великим количинама. Но, током 10 дана детокса избегавајте намирнице које садрже скробне угљене хидрате, попут кромпира, батата, бундеве и цвекле, као и житарице и пасуљ, јер ће те намирнице успорити снажан учинак детокса.

Избегавајте млечне производе и глутен

Често жудимо управо за намирницама које изазивају алергије, а то су глутенски и млечни производи. Осим што подстичу упална стања у организму, они додатно изазивају жудњу за слатким. Стога бисте их се, барем током 10 дана детокса, морали одрећи. Већ након неколико дана без глутена и млечних производа примијетићете да имате више енергије.

Приуштите себи квалитетан сан

Осигурајте себи барем 7 сати квалитетног сна ноћу. То ће ојачати снагу ваше воље током 10 дана детокса. Познато је да мањак сна води до раздражљивости и дисбаланса хормона, што додатно изазива снажну жељу за слатким и угљеним хидратима.

Извор:алтернатива-за-вас.цом

loading...
Loading...