Издвајамо Србија

ИМАМО МИ МНОГО ВЕЋИХ ПРОБЛЕМА У ДРЖАВИ! ЗОРАНА МИХАЈЛОВИЋ: Нелегални комби превоз прави велике губитке држави!

Нема ниједног разлога да се Закон о превозу путника у друмском саобраћају не поштује, изјавила је министарка саобраћаја Зорана Михајловић.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Она је навела да нелегални комби превоз урушава транспортну делатност, због чега држава губи више од 50 милиона евра годишње.

Она је новинарима, поводом штрајка комби превозника, рекла да комби превоз није могућ не само годину дана од када је донет нови закон, него није био могућ 20 година и све време се обављао практично на нелегалан начин.

„Држава због тога губи више од 50 милиона евра годишње. Само у претходних 10 година пола милијарде евра губимо зато што имамо заиста нелегалну врсту превоза. Није само што губимо новац, ми заиста на тај начин урушавамо потпуно транспортну делатност“, каже Михајловићева.

Наводећи да је закон припреман у јавној расправи и широким договорима, Михајловићева је рекла да комби превозници очекују да се нађу у закону и да могу легално да обављају ту врсту превоза која нигде не постоји, а није ни безбедна.

„Оно што комби превозници очекују, то је да уђу практично у закон и да могу да вас возе, како грађани кажу, од стана до стана, како коме одговара. То не постоји нигде у свету“, наводи министарка.

Објаснила је да таква врста превоза није безбедна, не постоји никакав ред вожње, никаквог правила ни кад се иде, на који начин се иде, ни ко вас вози, ни какве дозволе има, немају тахографе, односно корисници таквог превоза не знају да ли је возач одморан или није одморан.

„Нигде не би могли да обављају тај превоз“, каже Михајловићева и истиче да они који су обављали такву врсту превоза не морају да изгубе посао, како сами тврде, јер постоји потпуно легалан вид, а то су мини бусеви у којима се тачно зна коју категорију мора да има возач.

То, додаје, свакако није Б категорија, а у мини бусевима мора да постоји тахограф и тачно утврђен међумесни или међународни линијски превоз и одредишта, те каже да то правило постоји свуда, па и код нас и то је светски и европски стандард.

Упитана колико има комби превозника у Србији, Михајловићева каже да је проблем то што се њихов број не може тачно утврдити, те да има регистрованих око 40.000 комбија, а између осам и десет предузећа која се баве само том врстом превоза.

Како је навела, углавном су то предузећа која нису регистрована за обављање такве врсте комби превоза, него су то, на пример, туристичке организације или организације регистроване за многе делатности па обављају и комби превоз.

„Имате и велике, на пример, познате од пре 10 године комби превознике који су у међувремену набавили и своје аутобусе или су то превозници који имају и мини бусеве и аутобусе али имају и комби превоз, па је ово легално, а ово што се зове комби превоз није. На тај начин остварују екстра приходе и профите“, наводи министарка.

Према њеним речима, транспортна делатност и сива економија уопште у целом саобраћају односи годишње, по проценама транспортних удружења, више од 100 милиона евра, од чега је 54 милиона на комби превоз.

„Зашто то да радимо? При томе није ни по једном стандарду, није могуће да се региструју и да добију све оно што је потребно рецимо за међународни линијски превоз, јер немају испуњене све услове“, каже министарка и наводи да су ти услови врло ригорозни баш зато што је реч о безбедности људи који се превозе.

 

Извор: Танјуг