Издвајамо Русија

АВИОН НИЈЕ ПАДАО: Нове верзије пада Ту-154 у Црно море

Војни авион Ту-154, који се срушио у Црно море, уопште није падао, већ је слетео на воду у контролисаном лету под контролом команданта посаде, пише лист „Комерсант“.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Лист пише, позивајући се на извор близак војно-техничкој комисији, да је 3Д-симулација показала да је авион полетео нормално. Након тога, посада „такође није направила ниједну стандардну грешку која се дешава у таквим случајевима, летелица није се није налазила у критичним нападним угловима, није губила брзину, није добијала спин и уопште није падала“, наводи „Комерсант“.

Након отприлике минут после полетања авион је постигао висину од око 250 метара и брзину од око 360-370 километара на сат, а одмах након тога у авиону је „убрзано почела да се развија ванредна ситуација“.

„Ситуација се огледала у томе да је пилот, командант посаде Роман Волков, који је требало да настави да се пење, практично пребацио летелицу на режим слетања. Како је показала симулација, Ту-154 се за десет секунди, до судара са водом, спуштао у такозваном контролисаном лету под контролом пилота“, наводи се у чланку.

Међу разлозима које наводе новине, позивајући се на своје стручњаке, је „дезоријентација пилота у простору“. Осим тога, фактори који су могли да утичу на трагедију могли би да буду замор посаде и емоционални стрес пилота.

Главни војни тужилац Сергеј Фридински, међутим, рекао је да информација која се појавила у медијима о узроку пада авиона Ту-154 код Сочија представља нагађање.

Говорећи о овој верзији, Фридински је изјавио: „У њој има више нагађања, истрага за сада није довела ни до чега“. „Када се направе неки закључци, онда ћемо разговарати“.

Узроци катастрофе, према његовим речима, још увек нису познати: „Да су установљени, било би могуће завршити истрагу“, додао је Фридински.

Крајем децембра члан државне комисије начелник службе безбедности војног ваздухопловства, генерал-пуковник Сергеј Бајнетов, рекао је да је првобитно било више од 15 верзија несреће са Ту-154, а затим је тај број смањен за половину.

ФСБ је као главне верзије навео упад страних предмета у мотор, лош квалитета горива, грешку пилота и технички квар. Нема знака ни доказа који би указивали на могући терористички напад или саботажу у авиону.

Авион Министарства одбране Русије који се упутио у Сирију срушио се 25. децембра у Црном мору неколико минута након полетања из Сочија.

У авиону су биле 92 особе, међу којима и 64 уметника ансамбла „Александров“, новинари и председница добротворне фондације „Праведна помоћ“ Јелисавета Глинка, позната као Докторка Лиза.

Извор:rs.sputniknews.com