– Возачи прво потврду о броју седишта треба да траже од произвођача, а ако је не добију, да одмах оду у Агенцију за безбедност саобраћаја, где ће завршити ту процедуру. Потом одлазе у сервис на технички преглед. Последњи корак је МУП, где завршавају регистрацију и добијају нову саобраћајну дозволу – наводе у једном центру за сервисирање.
Трошкови се разликују у зависности од возила. Тако они који имају млађе аутомобиле, углавном су од произвођача успевали одмах да добију потврду о броју седишта и то их је коштало од 1.500 до 3.000 динара.
Фотокопију те потврде приложили су Агенцији за безбедност саобраћаја и платили таксу за нову саобаћајну дозволу од 1.314 динара, што је укупно око 4.500.
Милан Божић из Ауто-мото савеза Србије каже да је све урађено по угледу на Европу.
– Проблем је настао јер је велики број возила, која су предвиђена за четири путника, у Србију увезен из иностранства и регистрован као да су за петоро. Томе је морало да се стане на пут – каже Божић.
Иако су многи који имају овај проблем помислили да че га решити уградњом додатног појаса, у центру за сервисирање напомињу да то није могуће.
– Ако аутомобил има четири седишта, он може имати највише четири појаса. Не можете уградити трећи појас позади ако немате и треће седиште – истичу у овом сервису.
Казне за превоз више путника: Три казнена поена и сума од 6.000 до 20.000 динара ако том приликом није изазвана незгода; четири казнена поена и сума од 10.000 до 40.000 динара или затвор 40 дана ако је изазвана несрећа.