Издвајамо Србија

НОВИ НАМЕТ ЗА ВОЗАЧЕ: На првој следећој регистрацији чека вас НЕПРИЈАТНО ИЗНЕНАЂЕЊЕ!

Можда сте само мислили да један те исти аутомобил возите већ годинама и да је са њим све у реду с обзиром на то да га уредно региструјете. У то ће вас разуверити на првој следећој регистрацији, а као „доказ“ приложиће вам уплатницу за додатних око 1.300 динара.

Намерно или ненамерно, многа возила код нас су регистрована на већи број седишта него на колико су оригинално направљена. Испоставило се, међутим, да аутомобили који спадају у категорију „купе возила“ као и аутомобили са потенцијлно седам седишта, у највећој мери имају проблематичну документацију.

Овај проблем тако, погодиће све оне који на задњој клупи имају два појаса за везивање, што значи да је возило предвиђено за укупно четири особе, а не за пет, колико је у великом броју случајева наведено у саобраћајној дозволи.

Како је настао проблем

У нашу земљу масовно се увозе аутомобили из иностранства. Приликом њиховог царињења, такође масовно, долазило је до грешака при уношењу броја седишта, односно броја путника колико највише може да буде у одређеном аутомобилу. Свесно или не, трговци половних, али и нових аутомобила су купцима на тај начин стварили проблем.

– До 2014. године возила су увожена тако што је било битно да испуњавају Еуро 3 стандарде. Царина је на основу иностране документације попуњавала „ЈЦИ“ образац на основу чега су даље возила регистрована. Подаци из папирологије се нису поклапали са подацима у саобраћајној дозволи, међутим није било контроле, тако да је тако нешто било изводљиво – објашњава за „Блиц“ Мирко Гордић из Ауто мото савеза Србије (АМСС).

Намерно уносили погрешне податке да би лакше продавали

По његовим речима, било је случајева када су и увозници нових аутомобила намерно уносили погрешне податке везане за број седишта, те су уместо капацитета од четири, уносили број од пет седишта како би лакше продали возило.

Ипак од 2014. године, котроле су постале ригорозније те ове, али и сваке друге грешке у саобраћајној дозволи морају да се исправе. Тако је сада на ред стигла ова.

– Ако је грешка настала у неком прекуцавању, постоји механизам исправке уверења и издавање новог уверења. Уколико је грешка од раније, технички прегледи су добили упутство од стране МУП-а на који начин да приступе регистрацији – поручио је Гордић.

А за исправку туђе грешке, ви плаћате 1.314 динара

Како је објаснио, аутомобили који на задњој клупи имају само два појаса, морају да се воде на укупно четири седишта. Уколико на задњој клупи има три појаса, заведени су као возила за пет особа.

Власници возила код којих је погрешно уписан капацитет седишта, мораће да, приликом следеће регистрације, из џепа издвоје још 1.314 динара колико кошта нова саобраћајна дозвола, како би исправили постојеће грешке.

Има много озбиљнијих ствари

По речима запослених у једној фирми која обавља техничке прегледе возила и врши регистрацију, кажу да ова правила нису претерано битна, те да постоје много озбиљнији који би требало да буду решени.

– То што је аутомобил регистрован на већи број места него што је заправо предвиђено, није толики проблем и не држави не штети ништа за буџет. Број седишта не утиче на цену пореза или регистрације аутомобила. Оно што је главни проблем то је што на нашим улицама има много возила која никако не би могла да прођу технички преглед, али у договору са одређенима, све се може да се „заврши“. А таква возила представљају темпиране бомбе – поручују из ове агенције.

Извор:Блиц.рс/Д.Ивковић