Развој новог руског борбеног авиона Сухоја Т-50 ПАК ФА је наишао на нову препреку, пише „Нешенал интерест“. Већ почетком прошле године многи медији су писали како постоји проблем у развоју борбеног авиона пете генерације, тачније да постоје још увек неразвијене компоненте, па се тако на сухоју Т-50 и даље користе системи који су већ инсталирани у сухоју Су-35С, ловцу четврте генерације
Иако су Руси посебно за овај авион развили нови АЕСА радар НО36 Бјелка, инфрацрвене сензоре и нове системе за електронско ратовање, већина тих компоненти још увек ње уклопљена у ПАК ФА, због чега је програм, на који је потрошено преко 10 милијарди долара, већ у заостатку у односу на предвиђени распоред.
У поређењу са 400 милијарди и године кашњења у развоју америчког Ф-35, ово изгледа као ситница, али свеједно представља проблем за државу чија је економија знатно слабија од САД, а војни буџет вишеструко мањи. Уз све то ПАК ФА још увек нема фиксних поруџбина, за разлику од Ф-35 који је наручен у десет држава и чије су испоруке почеле.
– Тестирања авиона су у току. Планирамо да започнемо други ниво тестова следеће године – рекао је Сергеј Коротков из државне Уједињене авио корпорације, под чијим се кишобраном налази и Сухој.Очекивало се да нови мотор, познат и под ознаком „изделиyе 129“, буде инсталиран у авион у последњем кварталу 2017, рекли су службеници Уједињене авио корпорације раније ове године за руску агенцију, али до тога очито неће доћи.Овај мотор је такође специфично развијен за ПАК ФА, а о њему је за сада познато врло мало детаља, осим да би требало да развија 106,8 кН сувог притиска и 176 кН потиска с накнадним сагоревањем.ПАК ФА би требало да има перформансе упоредиве с онима у тренутно једином потпуно оперативном вишенаменском борбеном авиону пете генерације, америчком Ф-22 Раптору – дакле, брзину крстарења без коришћења накнадног сагоревања већу од 1,5 Мацха и максималну брзину већу од 2 Мацха на висинама око 18 километара.
Чини се и да Руси мање наглашавају „Стеалтх“ технологију авиона, него маневарске могућности и сирове перформансе, пише Јутарњи лист.
Једини проблем је што још дуго неће бити у потпуности довршен, према садашњим проценама барем до 2025. године.
https://youtu.be/kMkbkOQmfCM