Издвајамо Србија

ВИШЕ ОД 700 ПОЛИЦАЈАЦА У ЦИВИЛУ ЛОВИ ВОЗАЧЕ БЕЗ ПОЈАСА! Досад невиђена акција саобраћајне полиције!

Саобраћајци у цивилу јуче на путевима широм земље „шпијунирали“ возаче аутомобила који не везују појасеве, а онда их пријављивали униформисаним полицајцима који су им писали казне неколико стотина метара даље. Написано на стотине пријава

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Више од 700 саобраћајаца у цивилу ловило је јуче на путевима широм Србије несавесне возаче аутомобила који не везују појасеве и причају мобилним телефонима у току вожње!
У досад невиђеној акцији на путевима Србије полицајци „камуфлирани“ у цивиле, без видљивих полицијских обележја, „шпијунирали“ су несавесне возаче, а затим их пријављивали униформисаним колегама који су им писали казне неколико стотина метара даље. Како сазнајемо, само током јучерашњег дана написано је на стотине казни, а акција ће трајати све до краја недеље.

Успешна акција

Возачи везују појасеве и склањају телефоне тек кад виде патролу. Е сад смо им доскочили „шпијунима“ у цивилу

Информеров саговорник из Саобраћајне полиције

Акција је била толико успешна да је за мање од пола сата, колико је репортер Информера провео с екипом саобраћајних „шпијуна“, неколико десетина возача ухваћено невезаног појаса или с мобилним телефоном у руци током вожње.

Невероватно је колико је возачима у Србији тешко да вежу појас или да набаве блутут уређај, па да преко њега причају телефоном. Реагују тек када виде униформисану патролу полиције, онда брзо спуштају телефоне и везују појасеве. Е ми смо онда пронашли начин како да им доскочимо с полицајцима у цивилу, које не могу да уоче – прича наш саговорник из Саобраћајне полиције и објашњава како функционише овај систем са саобраћајцима „шпијунима“:

Дуж прометне улице или пута поставили смо наше колеге у цивилу, у колима без полицијских обележја. Њихов задатак је да лове возаче аутомобила који не везују појас и причају мобилним док возе. Они им запишу број таблице и податке „моторолом“ дојаве својим униформисаних колегама, који стоје неколико стотина метара даље. Униформисани саобраћајци потом заустављају „обележено“ возило и моментално пишу казну.

Милошевић: Нема злоупотреба

Јасмина Милошевић, директорка Агенције за безбедност саобраћаја, каже за Информер да ангажовање саобраћајаца у цивилу не може довести ни до каквих злоупотреба.
– Да би неко могао да заустави возило и легитимише возача, а да је притом у цивилу, он претходно мора да покаже своју службену легитимацију. Уколико се неко цивилно лице представи као полицијски службеник а да претходно не покаже службену легитимацију МУП, грађани нису у обавези да поступају по његовим захтевима или наређењима – каже Јасмина Милошевић.

Према речима нашег саговорника, циљ ове акције је да се возачи упозоре да у сваком тренутку могу бити уочени у вожњи невезаног појаса, а не само када уоче патролу.

Није нам циљ да само кажњавамо људе, већ да их натерамо да појас вежу одмах, а не тек када примете саобраћајну патролу. Нема протекције ни за кога, не гледамо ни ко шта вози нити ко је за воланом – наглашава наш саговорник, и додаје да посебан проблем представљају возачи градских аутобуса, који масовно имају навику да причају мобилним док возе.

Црна статистика

281 возач или путник погинуо је у саобраћају током 2016.

Према резултатима Агенције за безбедност саобраћаја, велики број погинулих учесника у саобраћају током 2016. директно је повезан са невезивањем појасева.

Око 75 одсто возача аутомобила, 72 одсто сувозача и тек сваки десети путник на задњем седишту (око девет одсто) везују појас у аутомобилу. Поређења ради, у развијеним земљама коришћење појаса је чак 98 одсто, што говори да је ниво свести становништва у Србији о значају коришћење појаса на веома ниском нивоу. Коришћење сигурносног појаса на предњим седиштима дупло смањује ризик од погибије у саобраћају, док за путнике на задњем седишту тај проценат износи и до 75 одсто – кажу у агенцији.

Окановић: Акција у целој Европи

Дамир Окановић, директор Комитета за безбедност саобраћаја Србије, каже да се ова акција спроводи на путевима у готово свим европским земљама.
– У 31 европској држави које сарађују у оквиру међународне организације ТИСПОЛ (мрежа саобраћајних полиција Европе) полицајци ће контролисати да ли возачи везују појас. Коришћење сигурносних појасева на свим седиштима значајно смањује ризик од страдања у саобраћајним незгодама и требало би апеловати на возаче да то раде сваког дана, а не само када се најављује контрола – објаснио је Окановић.

 

Извор: Информер