loading...
Издвајамо Србија

ОВО ВАС МОЖЕ КОШТАТИ ЖИВОТА: У Србији се легално продаје опрема за аутомобиле

На српском тржишту тренутно постоји прилично неконтролисана ситуација у погледу одређених делова и опреме за возила, а посебно забрињава легалан увоз и продаја опреме која је изузетно опасна по безбедност саобраћаја – такозваних “стопера” за сигурносни појас, изјавио је директор Комитета за бЕзбедност саобраћаја Дамир Окановић.

Како је објаснио за Тањуг, коришћење тих “стопера” за сигурносне појасеве са штипаљкицама јако је опасно.

– Када вежете појас, мало га повучете и онда том штипаљкицом затегнете појас тако да вас он не стеже. То је јако опасно, јер у случају судара – појас, не да вас неће заштитити, него вас може јако тешко повредити, практично боље да га немате, него да га имате тако олабављеног – упозорава Окановић.

Такође, на тржишту се могу наћи и легално купити и “лажњаци”, који се утакну у место за појас, због “бољке” свих новијих аутомобила да не искључују звучна упозорења када се појас не користи.

– И онда, то се користи да возило не би ‘пиштало’, односно сигнализирало да појас није везан, па чак постоје ‘лажњаци’ са наставком, па уколико рецимо наиђете на полицију, можете да утакнете појас у тај лажњак. Све је то нешто што не би смело да се нађе у промету, а може се наћи преко интернета, у продавницама, па чак и на неким бензинским пумпама врло озбиљних ланаца увозника горива – наглашава Окановић.

Уз то, наводи он, сасвим легално се могу купити и уградити делови који немају доказ да испуњавају техничке услове који су прописани насим правилима, и каже да се то односи, пре свега, на сијалице за фарове, дневна светла, стоп светла, ротациона светла, трепћућа светла за посебна возила и слично.

– Имамо доста тога што се директно поручује преко интернета и долази са истока. Пре свега мислим на сијалице за фарове и дневна светла. Имамо честе жалбе возача да им сметају фарови из супротног смера, затим, честе ситуације да се стављају дневна светла, која се у ствари уопште не виде ни на 50 метара, а камоли на већој даљини, све због тога што се то зове дневно светло, али то није – сматра Окановић.

Ради се о томе, како је рекао, да сва светлосна сигнализација, осим рекламних и такси натписа на возилима, мора да испуњава одређене техничке услове, међутим, светлосна сигнализација која се продаје на нашем тржишту не пролази никакву контролу, нема доказа о испуњености техничких услова, а легално се продаје и уградјује у возила.

– Постоје примери и да се ротациона и трепћућа светла уградјују чак у возила хитне помоћи, а та ротациона светла уопште нису испитана и не испуњавају техничке услове. Контрола тога, колико је нама познато, тренутно се не врши на довољном нивоу и та опрема се и даље продаје и уграђује без икаквих правних последица – рекао је Окановић.

Извор:Танјуг

loading...