Издвајамо Свет

СНИМАК ИЗ АМЕРИЧКОГ АВИОНА ЗАПРЕПАСТИО ЈАВНОСТ: Полиција претукла доктора и избацили га напоље(ВИДЕО)

Овакви инциденти су заиста ретки, али служе као драматични подсетник на морално скандалозан однос пун неједнакости између потрошача и индустрија у којима доминира тек шачица највећих компанија

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Путника пребукираног лета Јунајтед ерлајнза из Чикага за Луизвил службеници и полиција су насилно су избацили из седишта, раскрварили му лице и вукли га као врећу смећа кроз цели пролаз летелице

Инцидент се догодио у недељу, а неколико ужаснутих путника све је снимило телефонима и објавило на интернету.

Након лавине критика, из Јунајтед ерлајнс јуче су објавили лицемерну изјаву у којој се извињавају само за пребукирање. Главни директор компаније Оскар Муноз извинио се “јер су морали да преместе путника”, као да су га само лепо замолили да напусти авион.

Један од путника који је сведочио инциденту испричао је што се тачно догодило. Из Јунајтед ерлајнса су објавили да ће четири путника морати да препусти места њиховим запосленима и понудили су им 800 долара као накнаду за добровољно напуштање авиона.

Нико се није јавио па су рекли да је компјутер насумично изабрао путнике који су морали да оду. Човек којег су насилно избацили је доктор који је одбио да напусти авион јер је морао да ради следеће јутро.

Закон допушта авионским компанијама пребукирање због могућности да се неки од путника не појаве. Међутим, у закону пише да смеју да одбију укрцавање путника у пребукирани авион, али не и да их смеју избацивати, поготово не насилно, након што су се већ укрцали.

Такође, према закону су из Јунајтед ерлајнса могли путницима да понуде и до 1.350 долара да добровољно напусте авион, али то нису учинили. Апсурдна је и чињеница да закон ограничава износ који компанија може да исплати као накнаду. Ако већ продају потрошачима услуге које им на крају ускрате, онда морају да плате праву тржишну цену накнаде.

Путници се углавном не могу борити против великих компанијама јер је Врховни суд низом одлука смањио права потрошача. У САД-у четири компаније: Јунајтед, Делта, Американ и Саутвест поседују 80 посто домаћих летова и зарађују више од 20 милијарди долара годишње. Авионска и телекомуникацијска индустрија постале су пример сектора који с временом за потрошаче постају све гори.

Погледајте видео:

Извор:Телеграф.рс