Издвајамо Србија

НОВА ОТИМАЧИНА! Возачи ће морати да плаћају таксу ако су им возила регистрована за више путника него што имају појасева

Према новим правилима, више се неће толерисати возила која су регистрована за више путника него што имају седишта и појасева, па ће возачи морати да плате таксу. Ових дана стигао је списак од 30-ак аутомобила за које се неће примењивати то правило.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Ако је у саобраћајној дозволи уписано пет путника, а постоје само четири појаса, по новим правилима можете додати још један појас. Такође, ако је ваше возило на списку Агенције за безбедност саобраћаја можете обавити технички преглед без промене докумената за које треба издвојити око 100 евра. Проблем је настао приликом куповине половних возила из иностранства, чија документација не одговара стварној ситуацији.

Припремио Драган Милутиновић

„Ако у саобраћајној дозволи пише да има пет седишта а четири појаса, ми смо дужни да возило упутимо на испитивање или да погледамо списак који нам је послао МУП на коме пише да ли су та седишта уопште хомологована за четири“, каже Борис Боровић из техничког прегледа „10 плус“.

У међувремену, због притиска власника који нису могли да региструју возило, стигао је и списак аутомобила који не подлежу промени папира. То су већином „купе“ возила произведена од 2000. до 2017. реномираних произвођача.

Тако се на списку нашао и „порше панамера“, „пежо РЦЗ“, Мерцедесови „купеи“ „ситроен ц плуриел“, купе возила „Опела“, „фолкасваген буба“, „форд ка“, форд пума“, „фијат 500“, „ситроен ц1 и ц2“, „сеат ароза“, а списак није коначан. Они који нису на списку, почели су сами да траже решења – да уграђују појасеве на задња седишта.

Борис Антић са Саобраћајног факултета каже да накнадна уградња појасева може бити добра само ако је урађена у овлашћеном сервису који је практично атестиран и овлашћен да ради такве преправке.

„Нестручна уградња сигурносних појасева, односно појасева који можда нису одговарајући за тај тип возила може довести до озбиљних последица као и када појас није у употреби“, рекао је Антић.

Надлежни у Министарству саобраћаја и стручна јавност кажу да грађани који су регистровали возила на пет седишта а имају четири појаса нису погрешили.

Грешка је у онима који су прихватили та документа без провере тако да нико неће бити изложен накнадним трошковима. Они који имају проблем треба да се обрате Агенцији за безбедност саобраћаја и МУП-у који треба да исправе грешку.

 

Извор: РТС