Издвајамо Србија

ВОЗАЧИ ЋЕ ПОБЕСНЕТИ – НОВИ УДАР НА ЏЕП: Плаћате нову саобраћајну дозволу ако имате…

Уколико имате два појаса на задњој клупи, мораћете да платите нову саобраћајну дозволу за аутомобил са четири седишта.
Возач коме саопште на техничком прегледу да му возило, које је до сада било регистровано за пет путника, а на задњој клупи има два појаса, па је самим тим предвиђено за регистрацију за четири путника, неће платити само израду нове саобраћајне дозволе (1.314 динара), већ му предстоји знатно дубље завлачење руке у џеп што ће га за разне папире коштати минимално 11.114 динара.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

„Није довољно ни да донесе потврду произвођача“, каже за Вечерње новости Ана Трифуновић из једног београдског предузећа које се бави услугама Техничког прегледа. „Потребно је да надлежне лабораторије донесу уверење. У супротном ми те возаче и њихова возила враћамо са линије прегледа“, објашњава она.
О чему се заиста ради објашњава директор Центра за моторна возила АМСС Милан Божић.
„Нема ту никаквих непознаница него се једноставно ради о поштовању слова закона“, каже Божић.

Све се ради по Закону о безбедности саобраћаја Србије и Правилнику о испитивању возила.
Ако возило има четири појаса, а регистровано је за петоро путника, јасно је да је то противзаконито и да се мора регулисати, пишу Новости.

Практично то значи да власник возила поднесе захтев за испитивање возила Агенцији за безбедност – цена 300 + 3.000 динара, затим иде код произвођача возила – овлашћеног увозника да му изда одговарајућу потврду о стварном броју седишта – цена се креће од 1.500 до 12.000 динара, а онда са том документацијом у неку од овлашћених лабараторија за испитивање возила. У Центру за моторна возила АМСС та услуга кошта 5.000 динара. Затим по добијању уверења од лабараторије, поново подноси сва та документа Агенцији за безбедност саобраћаја, и на крају са добијеним последњим папиром од Агенције за безбедност одлази на тегнички преглед где му се уписују нови подаци, и добија нову саобраћајну дозволу 1.314 динара.
Не зна се тачно колико има оваквих возила, али по свему судећи број је велики јер је много половних аутомобила, увезених протеклих година, имало фалш папире.

„Нису проблем само половњаци“, каже Милан Божић.

„Ранији увозник веома популарних теренаца за Србију је продавао кола са папирима у којима је уписивао да се возило региструје за пет путника уместо за четири. На питање зашто је то радио, само је рекао коме бих продао ауто за четири човека“, прича он.
Нико се, каже Божић, не пита колико је људи погинуло или тешко настрадало, зато што су се превозили небезбедно.

Проблеми који се појављују приликом регистрације су и маса возила, затамњена стакла, боја, разне преправке светала, висине возила и слично, па је препорука свима који купују возило да помно провере да ли се уписани подаци у саобраћајној дозволи поклапају са стварним стањем.

Нова економија