Србија

Најновија вест! Папирологија постаје прошлост – ускоро без без извода и држављанстава

Ана Брнабић (Фото: Јутјуб)

Министри унутрашњих послова и државне управе и локалне самоуправе Небојша Стефановић и Бранко Ружић потписали су Споразум о сарадњи између два министарства.

Циљ тога је успостављање електронске евиденције о држављанима Србије, па ће почети процес уписа података из Књиге држављана у Централни регистар.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Председница владе Ана Брнабић рекла је да држава коначно постаје сервис грађана и да они више неће бити курири који трче од шалтера до шалтера са гомилом папира у рукама.

– Шалтери и папирологија коначно постају прошлост. Сада је 21. век и грађанима и привреди морамо да олакшамо живот, а не да буду робови бирократије – поручила је Брнабићева, а саопштила је данас владина Канцеларија за медије.

Она је подвукла да су електронски сервиси један од првих инструмената у борби против корупције.

Додала је и да не може да се размишља о побољшању услова пословања и увођењу више електронских сервиса за привреду и грађане уколико матичне књиге нису у електронском облику.

Потпредседник Владе и министар унутрашњих послова Небојша Стефановић истакао је да је Споразум нови корак ка унапређењу електронске управе у нашој земљи, те да ће се успостављањем јединствене електронске евиденције о држављанима Србије убрзати поступци приликом издавања докумената, уз поједностављену процедуру.

– Грађани више неће морати да чекају на шалтерима за уверење о држављанству, а и државни органи који прикупљају неопходна документа уместо њих моћи ће те податке да провере истог тренутка увидом у Централни регистар. Све то ће олакшати и убрзати цео процес, од чега ће највећу корист имати грађани – рекао је Стефановић.

Он је додао да успостављање апликације за вођење евиденције о држављанима у оквиру Централног система доноси и друге погодности.

„Преносом података из постојећих евиденција које нису централизоване добићемо јединствену електронску базу која гарантује боље вођење података и бржу доступност, али и већу безбедност података о личности који се налазе у евиденцији“, рекао је Стефановић.

Министар Ружић је назначио да се успостављањем електронске евиденције о држављанима Србије поједностављује решавање захтева грађана које имају према управи.

– Нема више доношења извода, уверења и других непотребних докумената које ми већ имамо у бази, већ ће овлашћени државни службеник увидом у Централни регистар проверити све податке који су му неопходни за одлучивање – рекао је Ружић.

Ружић: Велика промена
Ружић је констатовао да је то велика промена и олакшање у раду и за државне службенике, јер ће допринети њиховом бржем и ефикаснијем раду.

Како је навео, они више неће више чекати да друге институције пошаљу неопходне податке или информације поштом, факсом или на други начин, већ ће до података неопходних за одлучивање овлашћена лица доћи електронским путем.

„Ово је револуционарна промена за све нас и знам да се сви томе радујемо“, рекао је Ружић.

Потписаним споразумом се стварају услови да јавна управа обједини основне податке грађана у електронском облику на једном месту како би убрзала решавање њихових захтева, имајући у виду да више не морају да прибављају документа, попут извода из матичне књиге рођених и уверења о држављанству, већ их службеници прибављају по службеној дужности.

У претходном периоду Министарство државне управе и локалне самоуправе је покренуло препис у електронски облик свих матичних књига које воде јединице локалних самоуправа и ти подаци ће до краја 2017. године бити у Централном регистру матичних књига, који је у надлежности тог министарства.

Од данас, захваљујући МУП-у, започеће процес уписа података и из Књиге држављана Србије у Централни регистар.

 

 

Извор: Vestionline