Србија

Увелико се мери просечна брзина,најављене прве казне

„На ауто-путу је почела примена новог правила обрачунавања брзине, а кажњавање због прекорачења просечне брзине на основу нове формуле почеће највероватније од септембра“, најавио је директор полиције Владимир Ребић.

Ребић је за РТС рекао да је, према досадашњем узорку мерења просечне брзине којом се возила крећу од једне наплатне рампе до друге, више од 85 одсто возаца поштовало ограничења.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

– То треба да нас радује. Број возача који су прекорачили брзину измеду 121 и 130 километара је око 8,5; затим између 131 и 140 је 4,5 посто, а преосталих два, три посто одлазе на веће брзине – каже Ребић уз напомену да се ради о малом узорку.

Навео је да се од 1. августа на свих 35 наплатних станица мери просечна брзина, али да ће, пре почетка санкционисања, морати да се изврши анализа где се праве највећа прекорачења.

Ребић је рекао да ће се са санкционисањем почети највероватније од септембра.

– До тада возачи који се крећу ауто-путевима и добијају фискални рачун, могу се уверити у то колико возе и да се навикну на овакав начин рада – објаснио је Ребић.

Подаци о брзини кретања ће се власницима возила слати на кућну адресу, о чему ће они морати да се изјасне.

Директор полиције додаје да се ради на томе да полицијски службеници аутоматски на наплатним рампама добијају податке о измереној средњој брзини, како би могли одмах да реагују, нарочито због возача из иностранства.

– Ми ћемо прво извршити анализу и свакако кренути од санкционисања оних возача који највише прекорачују брзину. Остаје порука возачима да поштују ограничење и да возе у складу са прописима – рекао је Ребић и додао да није могуце навести која је средња брзина која ће се толерисати.

Навео је пример европских земаља у којима је због кажњавања свих возача који су прекршили ограничење дошло до загушења у систему. Сада су, каже, те земље одлучиле да систем за мерење укључују периодично и на појединим местима.

Иначе, овакав начин мерења није нов. У Аустрији се примењује 14 година, а број саобраћајних несрећа је на одређеним деоницама преполовљен.

 

 

Извор: Vestionline