Издвајамо Србија

ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА КУПЦЕ ПОЛОВЊАКА: У Србији, Хрватској и Босни ускоро доступни немачки дизелаши – ИСПОД ЦЕНЕ

Немачки произвођачи аутомобила пристали су да о свом трошку изврше конверзију на дизелашима с нормама Еуро4 и Еуро5 (од 2005. на даље), док су оне старије практично отписали. Ово значи добру шансу да се веома добри дизел половњаци ускоро нађу на путевима Србије, Хрватске, Босне и да могу да се купе по доброј цени

Након недавног „дизел самита“ немачки произвођачи аутомобила пристали су да о свом трошку изврше конверзију на дизелашима с нормама Еуро4 и Еуро5 (од 2005. на даље), док су оне старије практично отписали. Ово значи добру шансу да се веома добри дизел половњаци ускоро нађу на путевима Србије, Хрватске, Босне и да могу да се купе по доброј цени.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Немачка жели да се реши прљавих дизелаша па нуди издашну помоћ купцима који им при куповини новог аутомобила врате свој стари дизелаш произведен пре 2005. године. ВW нуди од 2.000 евра за куповину најмањег модела „уп!“, 5.000 евра за „голфа“, па до 10.000 евра за „туарега“. Форд нуди од 2.000 до 8.000 евра, Шкода од 1.750 до 5.000, а Сеат до 8.000 евра. Сличне подстицаје нуде и БМW, Ауди и Мерцедес.

Тојота у Немачкој нуди 2.000 евра попуста за своја хибридна возила, док у Хрватској нуде много више, на пример 19.000 куна на „приус“ и 17.000 куна за „yарис хyбрид“.

Као последица доћи ће до пада цена свих дизелаша Еуро6 норме која је почела да се примењује 2015. Питање је где ће та возила завршити.

После нових трошкова којима је делимично санкционисан увоз старијих аутомобила који више загађују, претпоставка је да ће Срби и Хрвати задовољни дочекати да из Немачке стигну понуде дисконтних цена за дизелаше.

ШТА ЈЕ АЛТЕРНАТИВА?

Један од битних критеријума за обрачун нових трошкова је испуст угљен диоксида (ЦО2), а оне не дестимулишу у довољној мери увоз спорних дизелаша јер су проблематични с обзиром на испуштање честица чађи и посебно азот оксида. Испуштање азот оксида било је спорно у афери „диеселгате“ у којој је откривено како је ВW варао на тестовима испуштања штетног плина.

За само две године дизелаши су у Немачкој постали непожељни, а тако је и у остатку Европе. Према испуштању штетног азот диоксида, уз све филтере и уз скупе катализаторе, губе трку с бензинцима. Алтернатива су модерни аутомобили на бензин који троше мање горива, иако нису штедљиви попут возила на дизел, а ту су и бензинско-електрични хибриди и аутомобили на природни плин, а дугорочно потпуно електрични аутомобили.

 

Извор: vecernji.hr