loading...
Издвајамо Србија

ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ВОЗАЧЕ: Ако направите овај ПРЕКРШАЈ, одузеће вам ауто

Закон о безбедности саобраћаја претрпеће измене и допуне, почетком следећег месеца наћи ће се пред владом, а за месец или два ући ће у скупштинску процедуру.

После мерења средње брзине између наплатних рампи на ауто-путу, чека нас нови и ригорознији Закон о безбедности у саобраћају. Поред већих казни, предвиђено је и смањење дозвољене количине алкохола у крви за возаче.

Закон предвиђа и пооштравање казне за возаче који насилнички возе, односно који возе са прекорачењем брзине са више од 90 километара у граду, или возе брже од 220 километара на сат на ауто-путу.

“Драстично се смањује толеранција на вожњу у пијаном стању. Тако да ће они који дозволе себи, да седну у возило са преко 2 промила алкохола у крви, бити подвргнути врло тешким санкцијама, а пре свега ће им бити одузето моторно возило, без обзира на то да ли су они власници, или нису”, каже Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.

А по казнама нећемо заостајати за земљама у окружењу. У Црној Гори за невезивање појаса морате да платите казну од 40 до 100 евра, а за вожњу у алкохолисаном стању новчана казна иде и до 2 хиљаде евра. У Босни и Херцеговини су казне нешто мање, а уколико имате више 0д 0;2 промила алкохола у крви, казна је 500 евра. У Словенији за прекорачење брзине од 31 км/х, новчана казна износи 1000 евра, невезивање појаса и употреба мобилног телефона коштали би вас 120 евра.

У Србији се неће провести добро ни они који јурцају колима поред школа. Од краја августа и током целог септембра биће појачана контрола саобраћаја на тим местима.

“Деведесетих година прошлог века, хиљаду и по људи је у просеку страдало на нашим путевима, почетком века око 1000. Сада смо на неком просеку 600, и ја очекујем да ће изменама закона бити омогућено да се просечан број погинулих у Србији спусти на испод”, додаје Окановић.

Али нови закон не предвиђа само пооштравање казни. Предвиђено је да буде дозвољено претицање спорих возила преко пуне линије, наравно уколико се тиме не угрожава безбедност. Тако да више не би требало да имамо ситуације да се због једног трактора стварају километарске колоне возила.

 

Извор: Б92