loading...
Издвајамо Србија

БЕОГРАД ИМА БЕРМУДСКИ ТРОУГАО: Ко у њега уђе, питање је како ће проћи и – да ли ће изаћи

Није Бермудски, већ београдски троугао. Ко уђе у њега, питање је када ће и како да изађе. Тако би укратко могао да се опише део града оивичен Газелом, Бранковим мостом и Таковском, односно Улицом кнеза Милоша.

Ова три правца, који немају много везе једни са другима, тангирају Савамалу, а препознају се по дугим колонама аутомобила које се полако помичу током поподневног шпица. Они, заправо спајају различите правце, а кроз центар углавном транзитирају. То је веза Новог Београда са Карабурмом и Борчом (Бранков мост), потом Новог Београда са са Коњарником и Аутокомандом (Газела), као и правац Чукарица – Карабурма/Борча (Кнеза Милоша).

Проклетство београдског “бермудског” троугла траје деценијама. Проблем је што га је готово немогуће избећи – сви путеви воде кроз њега!

У међувремену изграђени су Мост на Ади и Пупинов мост, који су са по својих шест трака обећавали праву благодет за решење саобраћајне гунгуле. Али, не помаже. Газела је и даље преоптерећена, Бранков мост посустаје, а Кнеза Милоша и Таковска постају попут “зоне успореног саобраћаја”.

Да ли су проблем навике возача или што алтернативе за ове правце ипак нема. Чини се да су ове саобраћајнице, заправо, идеално позициониране и да без много кружења доводе до одредишта многих Београђана. Пупинов мост некада вам и дуплира километражу, а Мост на Ади тако је постављен да помаже само онима који се упуте ка Чукарици. Па чак и за то путовање многи и даље радије користе Газелу. Кажу, једноставније је.

Проблем је и све већи број четвороточкаша у граду, а као решење за премошћавање београдског “бермудског” троугла надлежни предлажу тунел испод центра града. Он би полазио од садашњег Старог савског моста до Булевара деспота Стефана. И Кнеза Милоша требало би након реконструкције да добије траку више, а будуће метро линије требало би да се укрштају баш у срцу тог троугла – код Београда на води.

 

 

Извор: М. Бељан / Блиц.рс