Издвајамо Србија

ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ВОЗАЧЕ! Због новог правила о регистрацији возила, можете да останете без аута

По свему судећи, очекују нас радикалне промене на линијама техничких прегледа

Европска унија се одавно бави питањем екологије, што је за Србију до сада било спорно питање. Међутим, ово ће морати убрзо да се промени јер у противном нећемо моћи да отворимо поглавље 27 које је планирано за крај ове године. Наиме, ово ће се тицати и власника возила, јер ће се на другачији начин обављати регистрација возила.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Нови правилник о техничким прегледима који је већ припремљен и који би ускоро требало да буде усвојен, доноси значајне промене у овој области и прописује строжу контролу возила, тако да овера техничке исправности више неће бити само формалност.

Захваљујући видео надзору и пооштреним правилима за губитак лиценци који ће претити несавесним контролорима, више неће бити олаког пропуштања неисправних возила зарад што боље продаје полиса обавезног осигурања на линијама техничких прегледа. Међутим то не значи да нас чека строжа контрола само кочница и других система на возилима, нити да преглед више неће моћи да се прође са оштећеним ветробраном, што је до сада било малтене нормално.

По свему судећи, очекују нас радикалне промене на линијама техничких прегледа, у шта су се неки читаоци магазина САТ већ уверили.

– Не памтим кад ми је неко на техничком прегледу контролисао издувне гасове, као што ми се то ове године догодило. Очигледно да се нешто мења иако још није почело најављено фотографисање возила која се прегледају – каже за магазин САТ, Жарко Стевановић из Београда, власник шкоде „фелиције“ старе скоро 20 година, и пита да ли је контрола издувних гасова уопште предвиђена приликом провере техничке исправности возила.

Оваквих случајева сигурно има још, а тек ће их бити, јер контрола издувних гасова наравно да јесте предвиђена актуелним правилником иако тај пропис датира још од 1982. године, али многи данашњи возачи за то не знају јер им је на техничким прегледима у последњих десетак година, вероватно нико никада није завирио у ауспух.

Правила за издувне гасове за дизелаше су строжија него за бензинце. Наиме, код дизелаа је главни критеријум средња апсорпција светлости. За оне који су први пут регистровани у Србији пре 1. јануара 1980. године критеријум је нешто блажи у односу на оне који су регистровани после 1. марта 2014. године.

КАКО ЈЕ БИЛО У ХРВАТСКОЈ

Пре него што је Хрватска и званично постала чланица ЕУ, њихови прописи о техничким условима који се односе и на емисију издувних гасова, усаглашени су са европским. Међутим, примена строжих критеријума није почела одмах него је период прилагођавања трајао скоро три године.

– На њиховим техничким прегледима уведен је такозвани Екотест, који је подразумевао обавезно мерење и контролу састојака издувних гасова, али возила која нису испуњавала пооштрене услове, нису враћали, већ су им оверавали техничку исправност. Међутим, том приликом су обавештавали и опомињали власнике да је неопходно да изврше неку конкретну поправку како би добили прихватљиве резултате и испунили тражене услове.

– У том периоду су се и сами технички прегледи увежбавали да доследно примењују нове прописе и да науче да одговоре на многобројна питања из практичног рада. Тако су радили пуне две године и после протека толиког времена постало је сасвим нормално да власник возила води рачуна о томе како ће проћи технички преглед због лоших резултата мерења издувне емисије – каже Саша Лакић, који често учествује на међународним стручним скуповима из области техничких прегледа у региону.

Старија возила која, на пример, испуњавају норму Еуро два нису протерана из саобраћаја, него се за њих тражи да испуне услове из њиховог времена. Међутим, све неисправности морају да буду отклоњене, а они са неисправним катализаторима или ДПФ филтерима ни у сну не могу да прођу технички преглед ако те делове фабрички треба да имају, нити је тако нешто икада било могуће.

 

 

Извор: Телеграф.рс / магазин САТ