„Потпредседница Владе Србије Зорана Михајловић потпуно свесно је подржала немачку књижевницу Херту Милер“, саопштио је епископ бачки Иринеј.
Епископ бачки истиче да је министарка и председница Координационог тела за родну равноправност те речи „које су израз његовог деценијама стицаног духовног искуства које дубоко сагледава нашу националну трагедију, постепено нестајање са лица земље“, ставила у контекст ратова и страдања.
Председница Координационог тела за родну равноправност Зорана Михајловић изјавила је раније на ту изјаву патријарха да треба пустити жене да рађају онда када оне то хоће.
– Тиме је госпођа Михајловић потпуно свесно подржала немачку књижевницу Херту Милер, која је само дан раније за ратове у бившој Југославији оптужила српски народ и Српску православну цркву – наводи епископ бачки.
Осим тога, он наводи да је мотивација Херте Милер „заснована на историјским комплексима и породичном васпитању јасна и неупитна“, а да мотивација Зоране Михајловић да „изврће речи о деци и благослову и радости рађања“ није политичка:
– То значи да она не очекује да ће тако себи и политичкој странци којој припада донети гласове на изборима. Пре ће бити да је њена мотивација личне природе, да је заплетена негде у њеној подсвести и да јој треба помоћ духовника – каже он.
Како каже, њена критика „поглавара Српске православне цркве може се тумачити и као њена отуђеност од те Цркве, Цркве њених предака“.
– То јесте њено људско и грађанско право, али у том случају она не располаже никаквим критеријумима на основу којих би мериторно могла да процењује садржај и вредност патријархових порука. Не знамо да ли је тако, но ако јесте, онда би јој уместо помоћи духовника добро дошла и помоћ неког трезвенијег политичара, а по потреби и психолога – наводи епископ.
– Као убеђена приврженица ’европских‘, можда и ’евроатлантских‘ вредности и стандарда, она је и велики поштовалац људских права, нарочито женских права, иако вероватно не зна да је тим правима извор у хришћанској етици, односно у хришћанском учењу о неприкосновеној вредности и достојанству сваке људске личности. Зна се, међутим, да основно људско право јесте право на живот. Зато питам госпођу министарку – да ли ембрион, нерођено дете, ново људско биће у утроби мајке, има право на живот? И да ли било ко, а поготову родитељи (не апострофирам посебно мајке), има право да одузме било чији живот, у том броју и живот свог нерођеног, али већ постојећег детета? Како то да се за убиство новорођенчета иде на робију, а о убиству потпуно невиног и незаштићеног будућег новорођенчета слободно и некажњиво одлучује само и искључиво жена, како тврди госпођа Михајловић? Где је ту морал, где савест, где душа, где елементарна људскост – додао је он.
Епископ на крају саопштења истиче да „питање брака и породице, па и питање рађања или абортуса као алтернативе рађању, није превасходно правно, политичко, демографско и социолошко питање него егзистенцијално, етичко и аксиолошко питање“.