Издвајамо Србија

СРПСКИ „ОРЛОВИ“ ДОБИЈАЈУ МОЋНЕ РАКЕТЕ: Модернизовани јуришници биће у рангу светских авиона те намене! (ВИДЕО)

Поред 10 „мигова 29“, Србија би ускоро могла да има и модернизовани јуришни авион „орао“. То би била прва летелица са које ће се лансирати ракета ВРВЗ-200 из ваздуха, чија употреба се очекује најраније за две године

Ову новину открива портал „Танго Сиx“, и то на основу изложбе домаћег наоружања и војне опреме коју је „Југоимпорт СДПР“ организовао на церемонији „Слобода 2017“.

Карактеристике

Ракета ваздух-земља ВРВЗ-200
40 километара домет са висине лансирања од седам километара
50 кг маса бојеве главе
250 м/с брзина

На аеродрому у Батајници статирала су три „орла“ и била демонстратори модернизације овог типа авиона. Посебну пажњу привукла је опрема изложеног „орла“ двоседа који се налази у саставу 241. ловачко-бомбардерске ескадриле „Тигрови“, 98. ваздухопловне бригаде са аеродрома Лађевци.

Ништа ту не би било чудно, да на њему поред два четвороцевна лансера, ракета „муња“ калибра 128 мм које су стандардно наоружање авиона, нису биле и две самонавођене ракете ваздух-земља ВРВЗ-200. Испред авиона налазила се и ТВ вођена ракета ваздух-земља, а у задњој кабини монтиран вишенаменски показивач.

То је, према њиховом мишљењу, доказ да би овај авион могао да буде први „орао“ са новим наоружањем.

С тог авиона би била прва лансирања ракета ВРВЗ-200 из ваздуха. По досад доступним подацима, ова ракета, као и ВРВЗ-24, почеће да се употребљава од 2019. до 2023. године.

Поред овог авиона, демонстратор је био и неактивни двосед који су на овом порталу још раније означили као „орао 2.0“.

– Носио је, поред већ виђених ракета ваздух-ваздух на крајевима крила, ласерски вођене бомбе, вођене ракете ваздух-земља ВРВЗ-200 и ВРВЗ-24 и нови четвороцевни лансер. Испред авиона постављен је био и лансер за једну ракету М-16Д – истичу на порталу „Танго Сиx“ и додају да би модернизовани „орао“ требало да добије и радарски ометач.

Тренутно Војска Србије има седам „орлова“ двоседа Њ-22 од којих су четири активна, а један је на ремонту.
Уредник портала Петар Војиновић истиче да је модернизација „орла“ преузела примат иако је Министарству одбране годинама био приоритет осавремењивање „супергалеба Г4“.

– То се правда промењеним безбедносним околностима, али и жељом да се интегрише доста домаћих убојних средстава. Изазов представља не толико бројна флота серијских „орлова“ – каже Војиновић.

Летеће најмање 40 година

Летелице овог типа које су у саставу 98. ваздухопловне бригаде произведене су крајем седамдесетих и почетком осамдесетих година и отуд је прва дилема војних стратега била – може ли конструкција „орла“ да издржи нове захтеве? Процена је поверена Војнотехничком институту, који је претходних месеци анализирао стање ових авиона.

Закључено је да је захваљујући старој школи авионске конструкције „орао“ способан за модернизацију. Процењено је да је могуће продужење века употребе ових летелица до 40 година (од године производње), као и да је могуће додатно продужење за још осам година. То оправдава процес модернизације.

 

 

Извор: Tango six