Србија

ЗОРАНА ШАЉЕ МРКУ НА РОБИЈУ: Поднете кривичне пријаве Тужилаштву за организовани криминал против Мркоњића!

Фото: Јутјуб

Деоница Уб – Лајковац на Коридору 11, три године након изградње, наћи ће се на суду уместо на мапи возача који путују ка Јадрану. Ова траса, коју су прозвали „ауто-пут из њиве у њиву“, никада није пуштена у саобраћај, а 4,5 километара, од укупно 12,5 који су асфалтирани, мораће да се ради из почетка, за шта ће бити потребно око милијарду динара, односно нешто више од осам милиона евра. Уочена су бројна оштећења, а утврђено је да су мајстори уградили глину у основу ауто-пута!

 

Loading...

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, на чијем је челу Зорана Михајловић, поднело је кривичну пријаву Тужилаштву за организовани криминал против 14 одговорних лица на челу са бившим министром Милутином Мркоњићем, као и против директора грађевинских предузећа – ПзП „Београд“ Боре Јелића, АС „Путеви Ужице“ Милана Бојовића и Ратомира Тодоровића директора АД „Планум“. На списку осумњичених су и инжењери из Института за путеве, „Коридора Србије“ и Саобраћајног института ЦИП који су били ангажовани као надзорни орган и требало је да укажу на пропусте и коришћење неадекватног материјала.

У Србији пронађено богатство веће од нафте ОВО МОЖЕ ДА ДОНЕСЕ ПРЕОКРЕТ И МИЛИЈАРДЕ

Како „Новости“ незванично сазнају, у ресорном министарству су, после извештаја Саобраћајног института ЦИП и „Путева Србије“ о стању ове саобраћајнице, одлучили да надлежни правосудни органи утврде да ли постоји одговорност људи који су радили на овом пројекту, и колика је, јер ће санација већ урађеног ауто-пута морати да се плати из буџета. Постоје и активне су гаранције које су дали „Путеви Ужице“ и „Планум“ у износу од 331 милион динара, а остатак од 680 милиона за ову санацију мораће да се узме из републичке касе.

Изградња ове деонице започета је 2010. а завршена је 2014. године. Наручилац посла било је тадашње Министарство саобраћаја, корисник „Коридори Србије“, а извођачи „Планум“, „Путеви Ужице“ и ПзП „Београд“. У кривичној пријави у коју су „Новости“ имале увид пише да су радови са око 75 милиона евра плаћени из републичког буџета, што значи да је директну контролу над плаћањем имало ресорно министарство чији је тадашњи министар био Милутин Мркоњић.

„Путеви Србије“ су у априлу ове године у извештају утврдили бројна оштећења на површини коловоза, констатоване су пукотине на асфалту од по три центиметра, улегнућа испред и иза мостова, као и беле флеке на асфалтном застору на мостовима. Због тога је ово предузеће тражило од „Коридора“ да израде пројекат санације ове деонице, а „Коридори“ су за то у јуну ангажовали Саобраћајни институт ЦИП.

Инжењери из ЦИП-а су утврдили да пукотине иду кроз цео асфалтни слој, као и да су настале на дну слојева ауто-пута. Оценили су и да је главни узрок оштећења слој дробљеног камена и насип од глине који се налазе на дубини од 87 до 100 центиметара! То значи да ће због глине морати да се скине слој ове дебљине и да се уради поново. Утврђено је да су разлози настанка оштећења и „слаба збијеност, повећана влажност и смањена кохерентност материјала“.

У елаборату ЦИП констатује се да су сви материјали који су уграђени у основу ауто-пута неодговорајућег квалитета! Само после прегледа деоница ауто-пута на које су указали „Путеви Србије“ предложено је да се санира 2.620 метара коловоза, а процењено је да би за то било потребно око 580 милиона динара. ЦИП је предложио санацију још 1.995 метара ауто-пута, а оквирна процена је да би поправке укупно коштале 1,069 милијарди динара!

Санацијом је предвиђено скидање елемената коловоза у дебљини од један до три метра, на појединим местима код стубова мостова и до 11 метара, и то укупно на најмање 4,5 километара ауто-пута – наводи се у анализи ЦИП. – На деоницама где су ниски насипи и усеци тренутно нема оштећења, али се сигурно очекује да би после пуштања у саобраћај и овде дошло до истих проблема због коришћења неодговорајућег материјала.

Ова деоница је у гаранцији извођача до 14. децембра, односно још месец и по дана, а деоница је 2015. године предата „Путевима Србије“.

Потписали 11 анекса

Првобитни рок за завршетак деонице дужине 12,5 километара је био децембар 2012. године. Од почетка радова 2010. до 2014. године, када је окончана, потписано је укупно 11 анекса на основни уговор, као и три анекса на Уговор о додатним радовима, чиме је повећана цена радова, уз продужавање рокова за обављање посла. Извођачи су и од новог министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре тражили додатне анексе, али су одбијени.

Пут који никуда не води

Траса Уб – Лајковац никада није пуштена у саобраћај, иако је прва започета и завршена на Коридору 11. Разлог је што није повезана ни с једном другом деоницом и предалеко је од Ибарске магистрале, да би се возила у том делу могла преусмерити на њу. Налази се између две деонице, Обреновац – Уб и Лајковац – Прељина, на којима раде кинеске компаније и после чијег завршетка ће се комплетирати потез од Обреновца до Љига и надовезати на постојећи ауто-пут до Прељине.

 

Извор: Novosti.rs

Loading...
loading...
loading...