Издвајамо Србија

ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА ВОЗАЧЕ! АКО ВАМ СЕ НЕ ВИДИ ЗАДЊЕ СВЕТЛО КАЗНА 15.000: Ово су нова правила за ВОЖЊУ ЗИМИ…

Сваки возач који у условима смањене видљивости не буде имао укључена задња позициона светла добиће казну од чак 15.000 до 30.000 динара. Високе казне и за снег на шофершајбни, прљаве таблице и фарове…

Возило убица
Возило које ноћу или у условима смањене видљивости нема ниједно светло на задњем делу јесте возило-убица
Дамир Окановић

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Сваки возач који у условима смањене видљивости не буде имао укључена задња позициона светла добиће казну од чак 15.000 до 30.000 динара, шест казнених поена, забрану управљања возилом од три месеца, а могуће је да добије и затвор до 30 дана! Ово је само један од ригорозних „зимских“ прекршаја за које људи углавном не знају.

Несавесни возачи ће бити кажњавани и за снег на прозорима, таблицама или светлима, коришћење дугих светала по магли или коришћење светала за маглу када је нема… Да ствар буде гора, уколико са непрописним светлима или снегом на прозорима и светлима изазовете саобраћајни удес, казне су и по неколико пута ригорозније. Уз то, прети вам и дугогодишња робија уколико неко страда или буде повређен.

У Ауто-мото савезу су нам открили који су то све „зимски“ прекршаји за које возачи углавном не знају, а проблем је што су казне изузетно високе.

„Зимски“ прекршаји
* 3.000 динара
– ако немате ланце у пртљажнику ван града
– снег на прозорима
– завејане таблице и светла
* 5.000 динара
– коришћење дугих светала по магли
– коришћење задњег светла за маглу кад нема магле
* 5.000-15.000 динара
– ако изазовете незгоду са снегом на прозорима, таблицама или светлима
* 6.000-18.000 динара
– ако изазовете незгоду, а користите дуга светла по магли
* 50.000 динара
ако изазовете саобраћајну несрећу јер нисте упалили задња позициона светла када је смањена видљивост

– Возачи углавном брину о зимским гумама и казнама које следе због њих. Међутим, у снежним условима вожње можете направити и друге „зимске“ прекршаје. Примера ради, када не очистите снег са прозора, таблица или светала добићете казну 3.000 динара, а ако тако изазовете незгоду, платићете саобраћајној полицији 5.000 до 15.000 динара. Не заборавите још да ни по магли не сме да се вози са дугим светлима, а онај возач ком буду упаљена биће кажњен са 5.000 динара. Када магле нема, не смеју да се користе ни задња светла за маглу јер је и за то казна 5.000 динара – рекли су нам у АМСС-у, а потом и открили која је најригорознија „зимска“ казна за коју прети затвор:

– Поред свега овога, најригорознија казна је ипак за вожњу без задњих позиционих светала када је смањена видљивост, односно када је она до 200 метара ван насеља и до 100 метара у насељеном месту.

За овај прекршај платићете чак 15.000 до 30.000 динара, а у случају удеса, казне су далеко ригорозније – објашњавају нам у АМСС.

Иако велики број возача сматра да су ове казне непотребне и превисоке, стручњаци за наш лист кажу да су оне и више него адекватне. Директор Српског комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић објаснио нам је како сваки од ових „зимских“ прекршаја потенцијално угрожава животе људи.

Фото: Pixabay.com

Кола под снегом
Виђао сам возаче који очисте само снег на шофершајбни испред себе, а сва остала стакла им под снегом. То је страшно
Мирко Алвировић, САТ

– Снег или лед на стаклима возила омета прегледност возачу. Неки возачи у журби, нарочито у јутарњим сатима, не стигну да очисте стакла, а то их касније може скупо коштати. Такође, ако возач употребљава „дуга“ светла током магле, направиће себи само још већи проблем. Светло се одбија од честице водене паре и ствара „зид“ пред очима возача, који га заслепљује и додатно смањује прегледност. Оправданост има и казна за задње светло за маглу, пошто оно даје светлост која је знатно јача од позиционих светала.

Међутим, када нема магле, и у дневним и у ноћним условима, такво светло смета возачима који се крећу иза – сликовито је објаснио Окановић.

Он је напоменуо и да је висока новчана казна и потенцијална затворска сасвим оправдана за све оне који при смањеној видљивости возе без позиционих светала јер су то „покретне убице“.

– Возило које ноћу или у условима смањене видљивости нема ниједно светло на задњем делу јесте возило-убица. То се нарочито односи на тешка возила попут камиона или спора возила попут трактора, али и на аутомобиле, мопеде и бицикле – изричит је Окановић.

Да су „зимски“ прекршаји све само не наивни сагласан је и аутор и водитељ емисије САТ Мирко Алвировић, који је посебно киван на људе који не чисте своја кола зими.

– Имамо милионе слика људи који возе комплетно завејане аутомобиле. Мало само направе рупу на делу шофершајбне код возача и учествују тако у саобраћају без срама. Завејано му задње светло, завејани му ретровизори, па то вам је као да вози слеп – оштар је Алвировић.

Тек сваки пети везује појас на задњем седишту

Број грађана Србије који користе појасеве на предњем седишту аутомобила повећао се на 85 одсто, док на задњем седишту појас веже тек 20 одсто људи, изјавила је директорка Агенције за безбедност саобраћаја Јасмина Милошевић. Она је напоменула да су ти проценти још увек изузетно мали у односу на оне за које се сматра да гарантују безбедност у саобраћају.

– Број људи који користе појасеве на предњем седишту повећао се на 85 одсто, што је доста добро. Међутим на задњем седишту појас веже само 20 одсто људи или тек сваки пети. Морамо бити искрени и напоменути да су ти проценти изузетно мали у односу на оне који гарантују безбедност у саобраћају. Наша искуства, као и искуства других земаља говоре да искључиво треба да радимо са људима, и то на превенцији. Комбинација превентивних и репресивних мера је једина која може дати резултат – тврди Милошевићева.

 

 

 

Извор: А.Црномарковић / Информер