Издвајамо Свет

ДА ЛИ ЋЕ ОВО ОБОРИТИ ЦЕНУ „ПОЛОВЊАКА“ У СРБИЈИ: Немачка забрањује „дизелаше“, ево шта то значи…

Фото: Јутјуб

Возачи дизел аутомобила који имају „Еуро 5“ моторе и старије неће моћи да возе у немачким градовима у којима је то забрањено у данима велике загађености. То значи да би у Србији могло да се нађе више од 140.000 „дизелаша“ због чега јој прети еколошка катастрофа, упозоравају стручњаци.

Наиме, савезни управни суд у Немачкој данас је пресудио да градови у тој земљи могу да уведу забрану вожње дизел аутомобила у оквиру борбе против загађења ваздуха. Како пишу немачки и светски медији, сваки град у Немачкој моћи ће да уведе ову забрану у данима велике загађености. Таквих дана, према проценама, има око 30 годишње.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Како оцењује агенција Ројтерс, то је потез који ће вероватно снизити вредност око 12 милиона таквих возила на највећем европском тржишту аутомобила и приморати произвођаче на скупе модификације.

Аналитичари кажу да ће одлука суда у Лајцигу бити од великог утицаја на обликовање тражње широм Европе, где продаја дизел аутомобила већ месецима пада услед негативних реакција регулатора и због све распрострањенијих манипулација с емисијом гасова међу произвођачима аутомобила.

Стиже нам сав крш из Европе

Последице овакве забране могле би да се осете и на путевима у Србији где чак 80 одсто тржишта половних аутомобила чине „дизелаши“. Ако се има у виду да увоз ових аутомобила у Србију не подлеже никаквим ограничењима сва је прилика да нас очекује још већи талас половњака из Немачке, наглашава Милош Петровић, преседник Асоцијације увозника нових возила и делова.

– Забрана Еуро 5 „дизелаша“ у Немачкој је само корак ка потпуном протеривању ових возила са путева у тој земљи. Издувне честице из тих мотора су канцерогене и представљају велику опасност по све на улици. Нажалост, ми још не схватамо ту претњу. Само прошле године увезли смо 160.000 половњака од којих чак 100.000 са еуро 3 моторима који су једино код нас дозвољени. Ова мера у Немачкој довешће још више половних дизелаша код нас. Ако не уведемо таксу на емисију угљедиоксида сав крш од возила из западне Европе и Европске уније доспеће на наше путеве – истиче Петровић.

Од 15 милиона дизел аутомобила колико их је било на путевима Немачке прошле године, око 2,7 милиона има моторе с најновијим Еуро-6 стандардом, који се примењује од септембра 2015. године за све нове аутомобиле у продаји, према подацима надзорног тела за моторна возила КБА.

Немачким градовима ће бити потребно најмање шест месеци да прераде своје стратегије против загадења ваздуха пре него што донесу било какву забрану, кажу правни експерти. У немачком удружењу возача АДАЦ чак не очекује да ће било какве забране бити уведене пре краја године.

Нема исправног возила са пређених 300.000 км

У Асоцијацији увозника нових возила и делова истичу да нису противници куповине половних возила уколико су технички исправни.

– Одговорно тврдим да возила са пређених 300.000 или 500.000 километара немају исправне амортизере. Систем ослањања је дотрајао и представљају убице на путевима – каже Петровић.

 

 

Извор:  М. Ташковић / Блиц.рс