Издвајамо Србија

НОВИ УДАР ПО ЏЕПУ? ВОЗАЧИ ПРИПРЕМИТЕ НОВАЦ! Ако вам је возило прешло више од 160.000 км…

Возила која су прешла више од 160.000 километара мораће два или више пута годишње да иду на технички преглед, без обзира на старост.

Како се сазнаје, то правило биће уврштено у нови Закон о безбедности у саобраћају, чије ће писање почети на јесен.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Возачи аутомобила старијих од 15 година, за које су била предвиђена два техничка прегледа годишње, тек су одахнули пошто је укинута ова одредба која је требала да ступи на снагу 5. јула, али ће их нешто слично сачекати највероватније већ од следеће године. Али не само њих, већ све возаче чији су аутомобили прешли више од 160.000 километара, а таква је већина и на улицама и у продаји.

Наиме, у МУП-у већ припремају нови закон, у коме ће једна од новина бити управо дупли технички прегледи, само по другачијем критеријуму.

Начелник Управе саобраћајне полиције Небојша Арсов објашњава да ако Србија жели у Европску унију мора да се прилагоди условима.

„Директива Европске уније је да возила са пређених 160.000 километара имају два или више техничких прегледа годишње. Тако је већ на Западу и то ћемо морати да урадимо у наредном периоду. У октобру или новембру кренућемо са писањем новог закона, што значи да би 2019. или 2020. године могао да се нађе на дневном реду Скупштине Србије“, истиче Арсов.

Нови Правилник о техничком прегледу, који је прошле недеље ступио на снагу, требало би да доведе и до “природне селекције” возила.

„Један број возила ће да нестане из саобраћаја, јер њихови власници неће моћи да исправе недостатке. Рецимо, поправка лимарије “југа” кошта 500 евра, а цена тих возила је свега неколико стотина евра. Такође, од 5. јула 2021. године сва возила ће морати да имају катализаторе, а њихова уградња ће власнике коштати практично колико и возила“, објашњава Арсов и додаје да је просечна старост путничких возила у Србији 16,6 година.

Милан Вујанић, професор на Саобраћајном факултету, сматра да мера која предвиђа више техничких прегледа годишње за возила која имају више од 160.000 пређених километара није тако драстична као недавни предлог о дуплим техничким прегледима за возила старија од 15 година, који је на крају укинут.

„Возачи у Србији у просеку годишње пређу између пет и осам хиљада километара, што значи да неће морати сва возила старија од 15 година више пута годишње на технички преглед. Овом мером највише ће бити погођена службена и комерцијална возила, пре свих аутобуси и камиони“, наглашава Вујанић.

 

Извор: Курир.рс