Издвајамо Србија

ВОЗАЧИ ЋЕ ПОЛУДЕТИ: Ново правило на техничком прегледу, које ће СВЕ РАЗБЕСНЕТИ!

Нови прописи о техничком прегледу донели су и проблеме

Нови прописи о техничком прегледу донели су нове проблеме и српским мотоциклистима, који сада, да би прошли технички, морају са свог двоточкаша да скину сву додатну опрему – повишене визире, рол барове, огледала и кофере иако су фабрички уграђени.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

– На техничком нам траже да све то скинемо, само да би они сликали огољено возило. Па то би било исто као када би возачу аутомобила на техничком тражили да скине климу. Ово је чисто малтретирање и бајкери су огорчени јер су многи своје моторе са свом том атестираном додатном опремом добили директно из фабрике – рекао је Јосип Хапчак Попа, председник Мото асоцијације Србије.

Он указује на још апсурднији однос државе према мотоциклистима. Наиме, иако је недавно измењеним Законом о безбедности саобраћаја и за моторе омогућена такозвана периодична или сезонска регистрација, односно регистрација на период краћи од годину дана, а најмање месец дана, цена регистрације остала је иста без обзира на важење.

– У почетку су неке општине зарачунавале периодичну регистрацију тако што су цену за годину дана делили са 12 и то множили бројем месеци за који је тражена регистрација, што је једино било фер и велика уштеда за мотоциклисте који, због временских услова, не могу да возе целе године. Међутим, пре два месеца надлежни из МУП-а и Министарства финансија дали су налог да се регистрација увек наплаћује у пуном износу, без обзира на то да ли важи један, два или три месеца. Тако је у потпуности обесмишљен закон, јер зашто би се неко регистровао на месец дана кад мора да плати за целу годину – истиче Хапчак.

Још један проблем бајкера јесте висина цене регистрације мотора, које, како кажу, држава „третира као луксузна возила“.

– Регистрација за мотор стар 20 година и који вреди око 1.000 евра износи око 24.000 динара, што је у рангу регистрације за вишеструко млађе и вредније путничко возило исте кубикаже, 1,9 кубика. Многим бајкерима је мотор основно превозно средство, а где год да се окрену, шишају по њима – истиче Хапчак.

У сервисима за технички преглед потврђују да је због обавезног фотографисања неопходно да се са мотора скине сва додатна опрема. Додају и да због тога за сада нису имали већих проблема са прегледањем мотоцикала.

 

Извор: srbijadanas.com/Курир