Издвајамо Србија

ВОЗАЧИ У НЕВЕРИЦИ: Због ситница се пада на ТЕХНИЧКОМ а ако имате ове налепнице ЦРНО ВАМ СЕ ПИШЕ

Нови правилник о исправности возила с правом је добио епитет ригорозан, а од 5. јула када је почела његова примена, задао је много мука возачима.

Испоставило се да сами контролори не знају шта могу да толеришу на техничком прегледу, а шта не, те враћају аутомобиле због сваквих ситница, а све из страха да и сами не буду кажњени.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Начелник Управе саобраћајне полиције Небојша Арсов издао је саопштење у коме наводи која се оштећења по новом правилнику толеришу, а која не, и указао на то да „оштећења која не утичу на безбедност возила нису разлог да оно буде окарактерисано као неисправно“. Међутим, искуства оних који ових дана одвозе возила на технички преглед, говоре да недоумица има сијасет, а да на крају испаштају возачи – што живцима, што новчано.

Проблем су тако имали они чије је возило “необичне” односно недефинасне боје – надлежни нису могли да утврде да ли је мотоцикл љубичаст, браон или жут, па је власник због тога прошао пакао на техничком. Други су пријавили да су их враћали због оштећене налепнице која при том нема никакав значај за исправност возила или пак због залепљеног број телефона фирме, некима недостаје знак модела аутомобила…

Београђанин Н. О, чија фирма у возном парку има три аутомобила, каже да има „стопостотан негативни скор“ на техничком прегледу – сва три аутомобила су одбијена, а ниједан због неисправности, поготово не неке која би утицала на безбедност.

Немаш налепницу – не може

„Оштећена налепница на вратима! Три техничка одбила да „пусте“ ауто. Овај ауто користимо већ годинама а ево, сад је, као што сами видите, технички неисправан“, каже Н. О, помало иронично.

На налепници би требало да пише број шасије, осовинско оптерећење и највећа маса носивости, али је предњи део огребан, те се не виде сви бројеви. Он каже да не зна када је ово оштећење настало, али да ранијих година није имао проблем на техничком, као и да је ауто као такав – апсолутно исправан.

„Епилог – морао сам да зовем овлашћени сервис и да наручим нову налепницу. То кошта 12.000 динара и чека се 20 дана“, објашњава он.

Али мукама ту није крај. Пошто “недостаке” не може да отклони у року од три дана, технички преглед ће морати поново да плати, а то је око 2.000 динара.

„Бојим се да се то не пролонгира, јер постоји много ситуација због којих може да прође и додатних десетак дана, а ако прође 30 дана да се не региструје ауто, мораћу да одјавим ауто и узмем нове таблице, што је тек додатни трошак“, објашњава овај возач.

Мењање таблица иначе кошта око 3.700 динара.

У једном од београдских сервиса за технички преглед на питање да ли би и они вратили возило у случају изгребане налепнице, они су потврдили да би, јер то ипак јесте нерегуларност, мада су и сами констатовали да то никако не утиче на безбедност возила.

Имаш налепницу? Не може ни то

Међутим, непријатностима које је доживео ту није крај. Друга два возила која поседује јесу два пикапа, који на задњим вратима имају залепљено име фирме и број телефона. По речима нашег саговорника, ова два возила нису прошла технички преглед управо због тих налепница.

„Рекли су ми у сервису да сме да буде залепљен лого фирме, али бројеви или текст не смеју“, прича он резигнирано.

Како било, скидање налепница са пикапа кошта око 50 евра, а ново лепљење након техничког, коштаће исто толико. Имајући у виду два возила, ова ситуација је нашег саговорника бацила у непланиран трошак од око 200 евра.

„Суштина проблема је што није све јасно дефинисано тим правилником, а сервисима је речено да ће трпети велике санкције уколико се открије да су пустили у саобраћај возило које није требало. Ја их разумем, неће да доведу себе у ситуацију да плате високе казне или добију пријаве. Посебан је проблем то што не постоји прецизан каталог измена и дограђених делова на аутомобилу за које је потребан атест. Због тога одбијају велики број возила, и то због ситница и глупости“, закључује саговорник.

Недостаје знак модела аутомобила

И док је Н. О. имао проблема у једном случају због изгребане налепнице, а у другом због вишка излепљених делова аутомобила, једног корисника вратили су јер је недостајо знак марке аутомобила!

Корисник друштвене мреже Фејсбук објаснио је зашто ауто његове сестре није прошао технички преглед. По његовим речима, на предњој страни аутомобила је недостајао знак „опел“, а за задњи спојлер су рекли да једноставно није фабрички део тог аутомобила, за шта је по новим прописима вероватно требало да приложи атест.

„Ево због чега су вратили сестрин ауто. Напред није имала пластични „опел“ знак (крали су јој више пута) и кажу да ова пластика изнад задњег стакла (спојлер) није фабрички део тог аута. Шта ви мислите?“, питао је овај брижни брат.

Један од коментара на ову објаву гласио је: „Ако успем да региструјем ауто из друге, сматраћу да сам успела у животу.“

Погледајте како сада изгледа технички преглед возила:

 

Извор: Србија јавља/Курир.рс/Блиц, М.М.