Издвајамо Србија

ЛИДЛ: Понуда и цене се формирају у складу са тржиштем

Немачки дисконтни ланац Лидл напокон ће отворити врата купцима у Србији за три дана. На 16 локација у 12 градова наћи ће се квалитетни производи по повољним ценама, каже за Б92.нет Мартина Петровић, руководитељка корпоративних комуникација Лидл Србија.

– Лидл је најавио отварање 16 продавница, колико се још очекује објеката до краја године, и колико планирате да запослите људи – какви су планови за убудуће?

Loading...

За Србију имамо дугорочне планове и мрежа наших Лидл продавница ће се ширити након отварања, у четвртак, 11. октобра, када ћемо дочекати потрошаче у 16 продавница широм земље. Од новембра до краја године, планирамо отварања још 7 Лидл продавница – на Ади у Београду, у Вршцу, Инђији, Јагодини, Кикинди, Крушевцу и Панчеву, а са инвестицијама ћемо наставити и у годинама које долазе. Тренутно, наша компанија окупља више од 1.500 запослених, а у циљу темељних припрема, унапред смо запослили колеге и у градовима у којима накнадно отварамо.

– Да ли верујете да улазак Лидла може да утиче на снижавање цена на тржишту?

Реакцију тржишта видећемо након отварања. Сигурно је да ће долазак Лидла, као првог савременог дисконта, донети нешто ново за потрошаче у Србији. Поводом отварања, припремили смо широку понуду производа по изузетно атрактивним ценама, али наш циљ је да купцима понудимо најбољи однос цене и квалитета свакога дана.

– Важите као дисконтни ланац са ниским ценама, да ли имате исту политику цена, односно да ли су оне прилагођене тржиштима?

Као и понуда, и цене се формирају за свако тржиште. Оне зависе од више елемената, попут трошкова логистике, трошкова анализа и контрола при увозу, и наравно, општих услова, као што је ПДВ. Свако тржиште треба посматрати као засебну целину – због услова, конкуренције, процедура, навика потрошача, чланства у ЕУ, итд. Наш циљ је да на овом тржишту, понудимо најбољи однос цене и квалитета и сигурни смо да ц́емо квалитетом наших производа, пажљиво одабраним асортиманом, брзом услугом и поштовањем права потрошача задобити поверење купаца у Србији.

– У том смислу, какав је квалитет производа, да ли ниска цена обавезно значи нижи квалитет, или купци могу да рачунају на најбоље производе?

Наши потрошачи могу да рачунају на производе провереног квалитета, које ће куповати по повољним ценама. При одабиру асортимана водимо се потребама купаца, а сваки производ који је у нашој понуди прво мора да задовољи услове квалитета, а потом одговарајуће цене. Како бисмо осигурали висок квалитет и свежину производа у свакој категорији пуно пажње посвећујемо избору добављача. На пример, у производњи воћа и поврћа, Лидл својим добављачима поред тога што тражи ИФС и Глобал Гап сертификате, дозвољава присуство највише 1/3 од законски прописане количине пестицида.

Додатно, осигуравамо квалитет производа кроз бригу о Лидл брендовима, од тренутка њиховог осмишљавања, развоја, производње и на крају поставке на полицама и продаје потрошачима.

– Каква су вам очекивања, шта желите да постигнете на новом тржишту у погледу тренда цена, навика потрошача, конкуренције и сл.?

Желимо да постанемо омиљено место за куповину, да растемо и развијамо се са српским тржиштем и будемо део заједнице. Слушаћемо потрошаче, њихове жеље, потребе и критике и тражићемо поуздане партнере са којима ћемо градити дугорочне односе.

Какав је асортиман – колико су заступљени страни а колико домаћи производи (у проценту или броју артикала)?

У асортиману са којим отварамо ћемо понудити више производа које домаћи потрошачи до сада нису имали прилике да купују у Србији – ту пре свега мислимо на јединствене Лидл брендове, али и око 350 производа домаћих добављача.

– Који је однос робних марки, односно ваше и оригиналних производа, да ли ће више бити ваших, шта купци могу да очекују?

Кроз сталан асортиман прехрамбених и непрехрамбених производа понудићемо широк спектар Лидл брендова, а асортиман ћемо редовно освежавати кроз део краткотрајне понуде која представља новину на овом тржишту. Краткотрајне понуде производа, највећим делом из асортимана непрехране, почињу четвртком или понедељком и трајање им је ограничено на неколико дана или до нестанка залиха. На овај начин смо у прилици да потрошачима увек понудимо оно што им треба управо тада када им треба.

– Ангажовали сте домаће добављаче, који су то услови које треба да испуне те наше компаније? Да ли могу да постану добављачи ваше мреже и у другим земљама (да ли можете да нам наведете неке примере)?

У зависности од категорије, разликују се конкретни услови, али циљ увек остаје исти – да се потрошачима понуде проверени, безбедни и квалитетни производи. Свакако да успостављање сарадње са Лидл Србија добављаче води корак ближе ка пласирању производа у друге земље. Наравно, потребно је да задовоље стандарде и имају капацитете за производњу тражених количина. Ми смо свакако заинтересовани да нађемо поуздане партнере, који ће развијати своје пословање са нама у нади да ће, као што се десило у неким другим земљама, препознати и искористити потенцијал сарадње са Лидлом.

Пример добре праксе је и ужички добављач кафе који је увео ИФС сертификат, а који сада производи сву домаћу кафу која ће се у Лидлу Србија продавати под нашим брендом Сунга.

 

 

Извор: Б92

Loading...
loading...
loading...