Србија

ПАДАЈУ ЦЕНЕ МЛЕКА И МЕСА због Лидла: Основне намирнице биће ЈЕФТИНИЈЕ, а ево и КАДА

Велики проблем за конкуренцију…

Сви велики малопродајни ланци у Србији, после силних попуста и појефтињења које је донео „Лидл“, сасвим сигурно ће спустити цене прехрамбених производа да не би изгубили муштерије, уверавају економисти.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Цене млека и меса у малопродајним ланцима широм Србије сасвим сигурно ће пасти већ наредних недеља после свих попуста и појефтињења које је већ првог дана пословања у нашој земљи донео „Лидл“, уверавају економисти!

Према њиховим речима, конкуренција сасвим сигурно неће седети скрштених руку и гледати како им „Лидл“ отима муштерије јефтиним пилићима и бананама, већ ће морати да спусти цене, пре свега најосновнијих намирница.

Трајно јефтиније

Сарадник Економског института Иван Николић верује да већина маркета у нашој земљи већ дан после отварања „Лидла“ смишља акцијска снижења, али и трајна појефтињења прехрамбених производа како би одговорила немачком трговинском ланцу.

– Велики малопродајни ланци који послују на нашем тржишту мораће да претрпе озбиљне промене у начину пословања и да нађу начин да одговоре на ниске цене које је „Лидл“ донео у Србију. Они неће само са стране посматрати како губе потрошаче, него ће и сами морати да снизе цене одређених производа у својим маркетима. Верујем да ће цене млечних производа и меса највише падати. Шта ће се тачно дешавати видећемо већ у наредних неколико недеља. Можда ће бити простора да појефтине и други производи – истиче Николић.

Да ће велики трговински ланци морати да спусте цене сматра и економиста Љубомир Маџар. Он напомиње да ће највише користи имати управо потрошачи.

– На нашем тржишту монопол држи пар великих маркета који имају објекте свуда по Србији. Када се појави једна оваква ајкула какав је „Лидл“, сасвим је нормално да моментално почну да врше притисак на остале по питању цена. Нормално да ће сада свуда цене пасти, не драстично, али то ће морати да ураде сви ланци, чак и они највећи, да би опстали на тржишту. Сам долазак „Лидла“ је одлична ствар како за нашу економију, тако и за купце у Србији јер ће највећу промену набоље осетити баш њихов новчаник. Надам се да ће за почетак месо бити јефтиније – каже Маџар.

Добра кампања

Економиста Миладин Ковачевић каже да је еуфорија за „Лидловим“ производа последица не само ниских цена, него и бројних и добро испланираних реклама. Ипак, додаје да ће конкуренција морати да прилагоди своје ценовнике њиховим уколико не жели да остане без купаца.

– Наравно да ће цене морати да падају, јер не може шећер у једној радњи да кошта сто динара, а у другој 300, то је немогуће. Дакле, рекао бих да ће конкуренција прилагођавати своје цене онима у „Лидлу“ и то ће првенствено важити за прехрамбене производе – истиче Ковачевић.

 

Извор: Srbija Danas/Informer.rs