Здравље Издвајамо

РЕВОЛУЦИОНАРНО ОТКРИЋЕ: Научници пронашли код за убијање ЋЕЛИЈА РАКА

Фото: Pixabay

Свака ћелија у људском телу садржи „код за самоубиство“ који у неком тренутку може бити активиран.

То је откриће истраживача на Северозападном универзитету у Илиноису, који верују да може бити искоришћено у борби против рака.

Конкретно, предвиђају да ће малигне ћелије моћи да се „охрабре“ да „изврше самоубиство“, без употребе токсичних хемикалија, којима се сада кроз хемиотерапију уништавају ћелије рака.

Остварење овог процеса значило би завршетак напорних кругова хемиотерапије.

Тренутно, чим ћелијски унутрашњи „телохранитељи“ осете да она мутира у рак, она самоактивира код за самоубиство, како би се угасила.

Ови кодови су учитани у рибонуклеинску киселину (РНК), а научници процењују да су еволуирали пре више од 800 милиона година, како би се организам заштитио од болести.

Међутим, иако су релативно успешни, ови кодови не могу увек да изађу на крај са агресивним туморима. Зато им се на вештачки начин помаже са разним лековима.

Али би они могли да буду још моћнији уколико би се синтетички дуплицирали – овако би донели корист за пацијента без пропратних појава хемиотерапије.

„Сада када знамо за „код за самоубиство“ можемо покренути механизам без употребе хемиотерапије и без мешања с геном“ рекао је главни аутор студије, Маркус Питер, професор на предмету Метаболизам рака на Фајнберговој медицинској школи.

„Можемо директно користити ове мале РНК, увести их у ћелије и онда активирати „прекидач“ за самоуништење.“

Питање је времена!

„Мој циљ није био проналазак нове вештачке токсичне супстанце“, додао је, „хтео сам да пратим природу. Желим да искористим механизам који је природа дизајнирала.“

Научник је додао: „На основу онога што смо научили у ова два истраживања, можемо да дизајнирамо вештачке микро РНК, који су много снажнији у убијању ћелија рака, чак јачи и од оних развијених у природи.“

Ипак, нагласио је да ће до почетка употребе нове терапије проћи још много година.

Фото: Pixabay.com