Издвајамо Србија

ВОЗАЧИ, ОПРЕЗ! Ако овако возите на аутопуту – добићете ЧЕТИРИ КАЗНЕ!

На сваких 20 километара аутопута биће постављене камере, које ће мерити да ли неко у просеку вози више од дозвољених 130 км/х

Казне за прекорачење просечне брзине на аутопутевима писаће се од пролећа на сваких 20 километара, најавио је директор “Путева Србије” Зоран Дробњак.

Према његовим речима, мерење просека само на наплатним рампама оставља простор за малверзације, па је потребно увести нова, модернија и ригорознија правила.

Идеја је да на сваких 20 километара на аутопутевима буду постављене камере, које ће снимити свако возило, бележити брзину и време, сликати таблицу и на основу тога ће возачу на кућну адресу стићи и казна, ако је направи. Стручњаци сматрају да овај систем, иако скуп, представља најбољи начин да се спречи дивљање по аутопутевима.

Директор “Путева Србије” тврди да се камере на аутопутевима уводе како би свако ко прекорачи брзину био кажњен за прекршај који је направио.

– Сада постављамо нови систем видео – надзора са више функција, који би требало да стартује на пролеће. Наш циљ је да обуздамо бахате возаче и да подигнемо ниво наплате путарине на 100 одсто, а камере могу да се користе и за мерење просечне брзине.

Посебно је значајно што ће оне бити постављене на краћим релацијама, што ће онемогућити да возачи калкулишу са просечном брзином.

Неће више моћи да дивљају, а да потом заустављају возила или смањивањем брзине просек на рампи прилагоде прописима – рекао је Дробњак, а потом и пластично објаснио на шта мисли.

– Камере за мерење просечне брзине на свакој наплатној рампи нису довољне да спрече возњу бржу од 130 км/х на аутопуту. Ви проверите то што вам ја кажем, возите слободно 140 км/х, и у неком тренутку ће вас успорити аутобус или камион и брзину ћете морати да спустите на 100 км/х. На крају на наплатној рампи нећете имати већи просек од 120 км/х.

Директорка Агенције за безбедност саобраћаја Јамина Милошевић рекла је да ће постављање великог броја камера сигурно допринети смањењу брзине на аутопуту, а самим тим сачувати велики број жртава.

Ми максимално подржавамо ову иницијативу јер сматрамо да ће допринети смањењу броја саобраћајних несрећа,а самим тим и сачувати велики број живота возача и путника. Прекорачење брзине је уз алкохол један од најчешћих узрока саобраћајних незгода и било је неопходно да се пронађе решење за тај проблем.

Овај систем са камерама на одређеним раздаљинама већ се показао као изузетно ефикасан у великом броју развијених европских земаља и стога не видим ни један разлог да тако не буде и у Србији – објаснила је Милошевићева.

Са њом је сагласан и директор Српског комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић, који сматра да су камере дуж аутопута најправедније решење јер нико неће моћи да се провуче паузама на пумпама.

Тренутно мерење просечне брзине између наплатних рампи има својих мана јер људи прво јурцају и тако угрожавају и свој и туђе животе, а потом заустављају аутомобиле на паркинзима Или стају на пумпе да пију кафу како на крају не би платили никакву казну.

То са камерама које ће бити постављене на сваких 20 км неће бити могуће и свако ко вози преко огранићења добиће казну.

Ако неко прође поред четири кареме брзином од 140км/х, добиће четири казне јер вам је то као да прођете поред четити црвена – рекао је Окановић.

 

 

Извор: Информер/srbijadanas.com

Loading...
loading...
Loading...