Издвајамо Србија

СРБИЈА ПОНУДИЛА ФОЛКСВАГЕНУ ЛОКАЦИЈУ ЗА ФАБРИКУ КОЈА ЋЕ ЗАПОСЛИТИ 5000 ЉУДИ: Ово је датум коначне одлуке!

Србија има још једног џокера у рукаву – ако се Немцима не свиди простор у Инђији, спремна је алтернативна локација у Шумадији.

Држава Србија је понудила Фолксвагену локацију у Инђији за изградњу фабрике, а уредна документација с подацима о парцели већ се налази на столу компаније у Волфсбургу, као и предлог додатних инвестиција које је Србија спремна да уради ако се аутомобилски гигант одлучи за њу.

Понуђено је такође да једна од линија будућег београдског метроа саобраћа до Инђије, како би и Београђани могли да раде у тим погонима. Највећа кочница за ВW је била како доћи до квалификоване радне снаге. Зато је Србија одлучила да понуди Немцима да изграде своја постројења у центру у којем у релативно малом обиму живи скоро три милиона људи, на пола пута између Новог Сада и Београда, како би тамо могли да се запосле становници оба града.

Инђија је изабрана и због веома добре инфраструктуре, близине путних и железничких коридора, али и као општина која има убедљиво најбољу репутацију у Србији када су у питању администрација и лако отварање фабрика. На територији Инђије већ ради на десетине што страних што домаћих фабрика, и скоро да нема инвеститора који се пожалио што је дошао у овај град.

Иако су поједини медији пренели спекулације о томе да су Немци одустали од наше земље и да су у ужем избору остали Бугарска и Турска, недавно је из Фолксвагена то демантовано. Управо је понуда наше државе, која се тешко одбија, променила ситуацију, коју је и председник Србије Александар Вучић претходно оценио као тешку. Он је рекао да се за Фолксваген боримо, иако су шансе мале.

Ипак, давањем плаца највећем светском произвођачу аутомобила, али и пакета инфраструктурних пројеката који би пратили његов евентуални долазак, цела Србија би имала огромну корист. Немачко „да“ значило би и убрзање вишегодишњег пројекта изградње подземне железнице, о којој Београђани још маштају. А Инђија би постала индустријски супериоран центар.

Коначна одлука биће позната најкасније у новембру. Оно што је до сада извесно, гигант из Волфсбурга ће до 2021. године у овом делу Европе изградити фабрику вредну 1,4 милијарде евра у којој ће запослити 5.000 људи. Годишњи капацитет ће бити 300.000 возила.

Конкуренти нашој земљи за ову инвестицију су Бугарска, Румунија, Турска и Северна Македонија. Наш највећи проблем је то што нисмо пуноправни члан ЕУ, што може да створи проблеме око извоза, јер ће више од 90 одсто продукције бити намењено купцима у иностранству. Србија има још једног џокера у рукаву – ако се Немцима не свиди простор у Инђији, спремна је алтернативна локација у Шумадији. Према незваничним информацијама, реч је о ширем региону Јагодине.

 

Извор: Тањуг

Loading...
loading...
Loading...