Регион

МИЛОГОРЦИ НАЧИСТО ОДЛЕПИЛИ: Срби су криви што нам је сезона пукла, МИНИРАЈУ НАС ВЕЋ 140 ГОДИНА?!

Црногорски туристички посленици тврде медији у Србији и овог лета желе да представе Црну Гору као непожељно место за одмор

„Сада сам био и никада више нећу доћи у Црну Гору“, „На најлепшој плажи у Црној Гори се изливају фекалије“, „Опасна ајкула виђена у Јадрану“, „Змије уплашиле купаче у Буљарици и будванском Могрену“…

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

То су само неки од бомбастичних наслова које пласира део српских медија, углавном таблоида, представљајући Црну Гору као непожељну туристичку дестинацију, пишу црногорски медији оправдавајући лошу туристичку сезону.

Црногорски туристички посленици у разговору за Вијести тврде да је то пракса протеклу деценију и да их ништа не чуди од појединих медија из Србије.

Кажу да иза свега стоје неке од српских туристичких агенција, које промовишу друге дестинације, али не искључују и актуелни политички тренутак као додатни подстрек за објављивање ружних вести о Црној Гори.

Директор ЈП „Морско добро“ Предраг Јелушић оцијенио је да део српских медија води негативну кампању и да постоје туристичке агенције које пласирају наручене текстове.

– Морско добро са своје стране, Национална и локалне туристичке организације, трудимо се да чињенице и све податке доставимо медијима из Србије и представимо све оно што је јесте реално стање. Тачно је да се сваке године у овом периоду предсезоне води, морамо признати у делу србијанских медија, негативна кампања према Црној Гори. Ја то видим тако што један део агенција које усмеравају госте према неким другим дестинацијама креирају добар део тих медија кроз неке наручене текстове. Такође и политичка ситуација додаје гориво.

Јелушић за лошу слику која иде у регион делом окривљује и црногорске медије.

– Наши медији су у претходном периоду негде мало допринијели томе. Сигурно и у неким другим дестинацијама у окружењу имате инциденте, где нека канализациона цијев у току сезоне пукне и изливају се фекалије. Али, били смо свједоци да су такве вести наши медији преносили и током јула и августа, као да је то најважнија вест. Знам да постоји свест тог економског патриотизма, па у другим дестинацијама, ако им се тако нешто догоди у сезони, а дешавају им се такође хаварије, њихови медији то прећуте, или то буде маргинална вест.

Јелушић наводи да нека таква вест објављена у Црној Гори „добије мултипликативни ефекат код медија у региону“.

– Једва чекају да неку полуинформацију дораде, разраде и издигну на неки много виши ниво. Имали смо такав пример прије неколико сезона, када се једна таква вест страховито брзо пренијела не само у медијима у региону, већ и у руским, па и у европским. Онда имате проблем да такву једну информацију, која није била тачна, демантујете.

Председник Црногорског туристичког удружења и сувласник ланца хотела „Монтенегро старс хотелс гроуп“ у оквиру кога послује бечићки „Сплендид“, Жарко Радуловић каже да га ни мало не изненађује негативна камапња, јер се то „дешава у последњих 140 година“.

– Погледајте кроз историју и схватићете, да не бих елаборирао, да ме не би тумачили погрешно. Али, од официјалних структура из Србије у последњих 140 година ништа добро несмо ни чули, ни видели. То је апсолутно на фону тога, што горе нама, то вазда њима боље. Ја то не могу да схватим. На то не треба обраћати пажњу, јер из годину у годину не могу рећи да расте број туриста из Србије, али остаје на истом нивоу, који је значајан. Они знају да су у Црну Гору увек добродошли, јер долазе код рођака, пријатеља, другова… Вазда нам добро долазили, а ми ћемо бити добри домаћини.

 

Извор: vijesti.me