Православље

ЗАШТО ЈЕ ДОБРО НОСИТИ КРСТ ОКО ВРАТА: Руски научници доказали моћ Крста и свете воде?

Истраживања, која су спроведена у лабораторији медицинско-биолошких технологија НИИ за индустријску и морску медицину (Москва), постала су права сензација. Научници су експериментално доказали да крсни знак увија микробе и мења оптичке особине воде.

„Потврдили смо да древни обичај да се храна и пиће крсти пре јела има дубоки мистични смисао“, каже физичар Ангелина Махаловска.

„Иза тога се крије практична корист: храна се очишћава буквално у трену. То је велико чудо које се дешава буквално сваки дан“. Своја истраживања снаге крсног знака Ангелина Малаховска је спроводила скоро 10 година. Спроведена је велика серија експеримената, који су више пута проверени, пре него што су објављени њихови резултати. Они су феноменални – откривена су јединствена бактериолошка својства која вода поседује после освећења молитвом и крсним знаком. Откривена је нова, раније непозната особина Божије Речи да преображава структуру воде, значајно повећавајући њену оптичку густину у краткој или ултраљубичастој спектралној области.

Сама могућност тих истраживања је за Ангелину Малаховску и њене колеге Петербуржане постала чудо – она нису била финансирана, нити су представљала предмет истраживања НИИ. Али научници су највећи део посла урадили бесплатно – само ради тога да би људима пружили могућност да осете и увиде исцелитељску Божију силу. Научници су проверили дејство молитве “Оче наш” и крсног знака на патогене бактерије. Ради истраживања су узети узорци воде из разних басена, бунара, река, језера. Сви узорци су садржали златну стафилококу и још једну увек присутну врсту бактерија. Али показало се да се после прочитане молитве “Оче наш” и осењивања узорка крсним знаком, та количина штетних бактерија смањивала за 7, 10, 100 и чак и више од 1.000 пута!

Према услову експеримента – ради искључења утицаја могућег смућивања – молитву су читали и верујући и неверујући људи, и поред свега се број патогених бактерија у разним срединама (са разним врстама бактерија) смањивао у поређењу са контролним вредностима. Уочљив је, такође, и благотворан утицај молитве и крсног знака на човека – код свих испитаника се стабилизовао притисак, и побољшани су резултати анализе крви. Задивљујућа је чињеница да су се показатељи мењали у тачно потребном правцу за исцељење: притисак хипотоника се повећавао, а хипертоника смањивао.

Примећено је такође да уколико се човек осењивао крсним знаком непажљиво, немарно спојивши три прста, или не дотичући неопходне тачке на телу (средину чела, централни део изнад желуца (солар плеxус), као и удубљења на десном и левом рамену), онда је позитиван резултат дејства био много нижи или га уопште није било. Научници су измерили оптичку густину воде и после њеног осењивања крсним знаком и освећења. „Показало се да се оптичка густина воде у поређењу са њеном нормалном вредношћу после освећења повећава“, објашњава Ангелина Малаховска.

То значи да вода као да ‘разазнаје’ смисао изговорених молитви над њом, ‘памти’ тај утицај и чува га одређено време што се види по повећаној оптичкој густини. Она као да се ‘напаја’ светлошћу. Људско око наравно не може да улови те исцелитељске промене структуре воде, али спектрограф даје објективну оцену те појаве, тврди руска научница. Крсни знак мења оптичку густину воде практично тренутно. Оптичка густина воде, која је освећена осењивањем крсним знаком од стране обичног верника се повећава скоро 1,5 пута, а када то исто уради свештеник – скоро 2,5 пута! То јест закључује се да вода “разликује” степен освећења од стране мирјанина или свештеника, чији су прсти десне руке склопљени ради благослова тако да изображавају прва слова Христовог Имена.

Интересантан је и резултат освећења воде од стране крштеног, али неверујућег човека, који не носи крстић на грудима. Показало се да вода “разликује” чак и степен вере – њена оптичка густина се изменила само за 10%! Заиста – “по вери вашој – нека вам буде!”. Пошто се људски организам састоји од нешто више од две трећине воде, то значи да је Бог при стварању у нас уградио такав систем физичких канала, који регулише све биохемијске процесе у организму, и који јасно “препознаје” Име Исуса Христа! Може се рећи да је крсни знак – генератор светлости. Оптичка густина воде се није променила (повећала) ни при каквим другим положајима прстију руке (длана, или при непажљивом спајању прстију, или брзим махањем руке без страхопоштовања).

Већ више од једне деценије петроградски инжењер-електрофизичар Ангелина Доминиковна Малаховска, члан Савеза “Православни научници Русије”, изучава својства, рекло би се, ненаучних појава: силу крсног знака и Божије Речи, исцелитељска својства свете воде и др. Научница је приметила да се многи православни односе опрезно према њеном раду, али постоје и они који га подржавају. Резултат њених истраживања је књига “О тајни свете воде”. Рецензент овог издања, предавач Санкт-Петербуршке Духовне академије, о.Кирил (Зинковски) кае да “давно познате чињенице из црквене праксе налазе у датом раду научно-експерименталну потврду”, и да та истраживања “могу да постану ново сведочанство истинитости Јеванђеља и Православља у нашем веку маловерја и сумњи”. Међутим, рад А.Д.Малаховске је јединствен и у њему има много нових чињеница. Научно истраживање је по идеји, требало да “скине покров тајновитости” са чуда, и да га претвори у у обичну чињеницу научног експеримента. Али све се десило потпуно супротно. Резултати су толико поразни, да сама физичарка признаје: Нама остаје само да осећамо страхопоштовање пред Божијим деловањем у нашој грешној природи.

Наводимо нека њена сведочанства:

Из Јеванђеља знамо, да је Господ Својом силом исцељивао болесне у тренутку, при чему је исцељивао и такве болести, које су неизлечиве и до дан-данас: губу, поседнутост, слепоћу од рођења, потпуну парализу итд. А да не говоримо већ о томе, да је васкрсавао из мртвих. И ево већ више од 2000 година се настављају слична чуда исцељења болесних, који се с вером у Бога обраћају ка Тајнама Православне Цркве, ка исцелитељској, благодатној сили њених чудотворних икона, светих моштију, свете воде.

На моје очи се од 13 болесних поклоника у Почајвеску Лавру 12 (!) вратило здраво. Знам то и из личног искуства: после неуспешних покушаја “лечења” код секташа и “исцелитеља”, вративши се у крило Православне Цркве, избавила сам се од многих болести и пронашла здравље и душевни мир. Као научник, заинтересовала сам се тиме како се то дешава, а посебно како на црквене тајне реагује вода, која сачињава 70% и више процената нашег организма. У анализама узорака невске воде, које су урађене у лабораторијама Санкт-Петербуршког “Водоканала” се показало да у њој нема ни милионити део трагова сребра. Међутим после освећења та иста вода се не квари и постаје исцелитељска, убијајући бактерије.

Ја сам покушала да проверим дејство молитве “Оче наш” и православног крсног знака на патогене бактерије. За истраживање су узети узорци вода из различитих водених извора: бунара, река, језера, које су садржале цревни бацил, златну стафилококу и друге бактерије. Показало се да уколико се прочита молитва “Оче наш” и узорак осени крсним знаком (када су прсти скупљени по православном), количина штетних бактерија се смањивала за 7, 10, 100 и чак и више од 1000 пута! Урађено је више десетина провера уз учешће православних људи, и у свим експериментима је утврђена иста особина. Разумевање и осмишљавање те чињенице је постало могуће после истраживања оптичких својстава воде, а пре свега њене оптичке густине. Истраживања су вршена у лабораторији медицинско-биолошких технологија “НИИ индустријске и морске медицине”. У низу експеримената, који су вршени током две године, истраживане су оптичке густине следећих вода:

– света вода Малог освећења;
– вода из водовода узета на дан Богојављења;
– Крстовданска вода из цркве, освећена на Празник Богојављења;
– Света вода из реке Јордан (Јерусалим);
– Света вода из различитих светих извора Русије и Украјине.

Поред тога, истраживано је дејство молитве и крсног знака на обичну воду из водовода (воду су осењивали мирјани и свештеници). Такође је истраживана динамика промене оптичке густине воде од тренутка узимања узорка. У основи методе спектроскопије, као што је познато, је особина атома хемијских елемената да апсорбују светлост одређене таласне дужине. Анализа резултата мерења је показала задивљујућу ствар: после освећења од стране јереја обична вода из водовода задобија нова оптичка својства – значајно се повећава њена оптичка густина! То значи следеће: као прво, речи молитве су адекватне дејству не звучних таласних дужина, као при обичном говору, већ светлосних! А светлост се простире милион пута брже него звук.

Друго, до данас се сматрало (закон Ламберта – Бугера – Бера) да су промене оптичке густине раствора повезане само са конкретном променом јонско-молекулског састава раствора, то јест са променом концентрације раствора. Међутим, дејство речи молитве има потпуно други механизам деловања, јер нико хемијским путем није мењао почетни састав узетог узорка водоводске воде. Значи, управо Божија благодат, призвана у речима молитве, је изменила оптичку густину воде. При чину освећења се могу чути посебне речи: “…Приђите, примите сви Духа Премудрости, Духа Разума, Духа страха Божијег, Христа који нам се јавља”.

Те речи садрже у себи веома дубоки смисао: оне означавају одзив живог Господа као одговор на молитвену прозбу свештеника – то јест Господ нам каже: “ПРИМИТЕ ХРИСТА КОЈИ ВАМ СЕ ЈАВЉА”. У том тајанственом, мистичном тренутку Господ, се невидљиво за наше очи јавља силаском Светог Духана воду, дајући тој води мољену исцелитељску силу за душу и тело. И вода се одмах “одазива” – повећава се њена оптичка густина у ултравиолетној спрекрталној области. Она као да се “испуњава” светлошћу. Људско око наравно не може да ухвати те исцелитељске промене структуре воде. Али инструмент (спектрограф) даје објективну оцену те појаве и неоповргнут доказ силаска благодати Духа Светога на воду која се освећује.

На основу резултата експеримената се види да су вредности оптичке густине воде из реке Јордан, где се крстио Господ наш Исус Христос пре више од 2000 година, практично истоветне са вредностима оптичке густине свете крстовданске воде из цркве, освећене на Богојављење. Јордан и Нева имају различите географске положаје, различит састав земљишта, разлициту климу, па самим тим и различиту густину воде, али једном годишње – на празник Богојављења – њихови оптички параметри се скоро у потпуности поклапају! Промена оптичке густине Свете воде (Крстовданске и воде узете из реке Јордан) у зависности од времена чувања узорка:

1 – Св. Крстовданска вода из Цркве, узета 19.01.2001. године, датум експеримента – 05.10.2001. године
2 – Св. Крстовданска вода из Цркве, узета 19.01.2001. године, датум експеримента – 27.05.2003., 11.12.2003. године
3, 4 – Света вода из реке Јордан, датум експеримента 27.05.2003, 11.12.2003.
5 – обична водоводска вода, пре освећења

Оптика има везе са светлошћу. Сам Христос каже у Новом Завету: “Ја Сам Светлост свету” (Јн. 8, 12). Још су древни богослови – исихисти испољавали интересовање за природу Божанске нематеријалне Таворске светлости, коју је Господ показао ученицима на гори Тавор. Они су Га видели у “виду злата, које је испунило простор”. Сваке године на православни Васкрс силази Благодатни Огањ у Храму поред Гроба Господњег – и то је такође светлост! И Васкрсење Господа нашега Исуса Христа се такође десило у озарењу посебне светлости, које је оставило Његов фотографски отисак на Туринској плаштаници – погребној одежди.

И више од тога – само стварање материје је повезано са посебном “светлошћу”, о којој се говори у Библији. Бог је створио “светлост” први дан, што указује на њено “фундаментлано” место у јерархији живота. И то није била обична сунчева светлост – јер су сунце и остачле звезде створене тек четвртог дана. Није случајно светлост на славјанском “свет”, то није само светлост, већ и “земља”, цела “васељена”. Није ли то због тога што је све око нас прожето исконском, Таворском светлошћу преображења? Светлост је животворна и исцелитељска, а посебно њена ултравиолетна зрачења. Научници (немачки физичар Ритер) су то открили тек 1841 године, и то хемијском методом. Ускоро су открили бактерицидно дејство тог зрачења, које се примењује и до дан-данас на поликлиникама при “загревању”, у домаћим лампама итд. То је обично ултравиолетно зрачење. Али ако се говори о Таворској светлости, онда њено дејство може да буде чудотворно. Нису узалуд аскете-исихисти, изнуравајући се у пустињама и скоро ничим се не хранећи живели 80, 90 и чак и више од 100 година.

Њихова тела су се већ за живота толико преображавала, да су потом постајала нетрулежне мошти. А по њиховим молитвама, структура вода у тим областима, где су они живели, се толико мењала, да природна изворска вода чак и после неколико векова даје исцелитељску снагу онима, који са вером прилазе да се поклоне светом угоднику. Из наведених истраживања се види да вода, светлост и реч молитве могу међусобно да делују. И у основи свега је Реч. Њом је створен свет (“У почетку беше Реч, и Реч беше у Бога”), и њом се уз Божију помоћ настављају чуда на земљи.

Извор: Београд.ин