Србија

НА ОВО СМО СВИ ДУГО ЧЕКАЛИ! Славље за све возаче! Нема више мотања волана, досадног мењања брзина и трапавог паркирања!

Пројекат аутомобила са ауто-пилотом, који је представила руска међународна корпорација „Јандекс“, напредује великом брзином. Након тестирања у САД и Израелу, неколико десетина аутомобила се налази на руским путевима, а могуће је да ће бити тестирани у Европи и Африци, рекао је Артјом Фокин, директор тог пројекта компаније „Јандекс“.

– Најмање стотину „Јандекс“ аутомобила тог типа појавиће се у септембру и октобру на руским путевима – најавио је Фокин, што је раније од очекиваног, а могуће је да ће руска компанија у тој области сарађивати са француским компанијама.

Региструјте се на првој српској друштвеној мрежи Србсбук

Према његовим речима, „многе ствари су се промениле“ од када је покренут пројекат у мају 2017. године. „Јандекс“ је већ тестирао 26 аутомобила-робота, а шест од њих је званично регистровано. Поред тога, компанија поседује и друге аутомобиле за прикупљање података.

– Имамо 37 аутомобила, неки се налазе у фази тестирања, а неки су прошли ту фазу, али још нису регистровани. Идемо ка нашем циљу, а то је да до краја 2019. године буде бар 100 оваквих аутомобила на путевима. Чак ћемо и премашити план, јер ће 100 аутомобила бити спремно већ у септембру или октобру – истакао је Фокин.

Аутомобили доступни нон стоп

Фокин је такође нагласио да се број техничких стручњака, који су укључени у пројекат, значајно повећао за две године. „Тренутно на пројекту ради 200 људи, а то нису само инжењери“, додао је директор.

– Заинтересовани смо за то да наши аутомобили раде по цео дан седам дана у недељи. Потребна су четири возача за један аутомобил. Возач не може да ради дуже од шест сати, док би овакав аутомобил могао да се користи непрекидно – објаснио је Фокин.

Осим тога, у близини Москве је опремљен специјални полигон за обуку, где се аутомобили користе без престанка. Снимци тестирања приказују се у реалном времену на екранима стручњака „Јандекса“.

– Шаљемо их на полигон, где је симулирана градска средина: куће, пружни прелази, раскрснице, семафори. Сваки аутомобил нам шаље видео-снимак и ми можемо да видимо како се он креће, иако у њему нема никога. Запослени који раде на полигону ноћу спавају, док се аутомобили и даље крећу – објаснио је директор.

Сарадња са француским аутомобилским компанијама?

Возни парк „Јандекс“ аутомобила-робота тренутно чине возила „Тојота приус“ и нови модели „Хјундаи соната“. Коментаришући могућност сарадње компаније „Јандекс“ са другим аутомобилским компанијама, а посебно француским, Фокин је рекао да то пре свега зависи од француских произвођача.

– У овом моменту немамо уговоре са француским компанијама о производњи аутомобила који се крећу без помоћи возача. Отворени смо за сарадњу и ако они покажу интересовање, ми ћемо бити за то спремни“ – истакао је он.

Према његовим речима, било који аутомобил се може претворити у возило које се креће без помоћи возача. Међутим, морају да поседују електронске модуле за повезивање са „Јандексовим“ ауто-пилот управљачким системом.

Такси-робот који се користи у једном од руских градова

Фокин је констатовао да је само неколико компанија лансирало такси-роботе, док је „Јандекс“ то учинио у „граду будућности“ — Инополису, где постоји универзитет и слободна економска зона.

У Инополису можете позвати такси-робот уз помоћ посебне апликације. То је једино средство јавног превоза у том научном парку – додао је он.

– На месту сувозача седи инжењер, али возило се креће без возача – истакао је Фокин. Путници такође могу да користе пртљажник.

– Наш рачунар заузима део пртљажника који је намењен за резервни точак. Судећи по фотографијама, пртљажник у аутомобилима других компанија је пун електронике, док је наш пртљажник доступан путницима. Они стављају тамо дечја колица и бицикле – додао је Фокин.

„Јандекс“ аутомобили без возача у Европи и Африци

„Јандекс“ је већ тестирао возила у САД и Израелу. Компанија је спремна да то исто учини и у Европи и Африци како би побољшали технологију, али Фокин сматра да све зависи од закона.

– Европско законодавство је конзервативније, али ако утврдимо да су у одређеној земљи створени услови за производњу аутомобила са ауто-пилотом, размотрићемо могућност да тамо тестирамо наше аутомобиле. То можемо учинити и у Африци уз одговарајуће стандарде и инфраструктуру – оценио је представник компаније.

Како каже, није важно стање путева, али јесте приступ неограниченом интернету.

– Возило мора да буде у могућности да податке, које је прикупило током тестирања, пошаље на наше сервере. Ми их потом анализирамо у циљу побољшавања технологије – тврди директор.

Компанија „Јандекс“ покренула је пројекат аутомобила са ауто-пилотом у мају 2017. године, користећи специјалну опрему и доступне компоненте. За то време је учињен велики напредак, извршена су тестирања у иностранству, као и на полигону.

– За три до пет година бићемо спремни да лансирамо потпуне функционалне аутомобиле, који функционишу без помоћи возача, на улице мегаполиса. То се може догодити у Москви или неком другом граду – закључио је Фокин.

 

Извор: Ало.рс/ rs.sputniknews.com