За издавање уверења Пореске управе електронским путем, од 14. децембра, више се не плаћа административна такса, саопстила је данас Порескла управа.
То је омогућено изменом Закона о републичким административним таксама и односи се на издавање електронских уверења аутоматским преузимањем података из евиденције Пореске управе путем средстава електронске комуникације.
Порески обвезници који подносе захтев за добијање уверења у папирној форми преко писарнице у надлежној организационој јединици Пореске управе и даље су у обавези да плаћају таксу, као и до сада, у складу са наведеним законом, у укупном износу од 640 динара.
Иначе, Пореска управа је од 1. марта омогућила пореским обвезницима подношење захтева и издавање пореских уверења електронским путем без потребе физичког доласка пореских обвезника у филијале и до сада је примљено скоро 90.000 захтева у електронском облику.
Просечно се дневно издаје око 500 уверења у електронском облику, а број примљених захтева и издатих уверења у електронском облику је у константном порасту.
Увођењем Е уверења дат је значајан допринос развоју електронске управе у Србији, која је усмерена ка успостављању електронских услуга.
Преко портала Пореске управе е-Порези, порески обвезници могу електронски поднети захтеве за издавање уверења и добити уверења у електронском облику о плаћеним обавезама на свим уплатним рачунима јавних прихода, уверења о плаћеним доприносима за здравствено осигурање, уверења о плаћеном порезу на додату вредност и уверења о плаћеним порезима и доприносима по одбитку, у складу са законским прописима.
Извор: Танјуг